19 januari 2018, 22:14:06 pm

Auteur Topic: van IUI naar ivf eenmaal andermaal  (gelezen 25951 keer)

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
2013: 3 x IUI, 2014 3 x IUI met menopur...helaas nog niet gelukt. Oktober 2014 - start IVF procedure en hopen op een mooi wonder

Carrie

• Best wel stoer!
  • you'll never walk alone
    • Bekijk profiel
Re: van IUI naar ivf eenmaal andermaal
« Reactie #31 Gepost op: 11 juni 2015, 20:02:01 pm »
Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Hoi Jonna,

Niet goed ben erg verdrietig vandaag want ze hebben waarschijnlijk te weinig hormonen voorgeschreven. 150 gonal f is te weinig gebleken. Twee eitjes is geen ivf. Wel zaterdag 7ex iui want ze willen het niet laten liggen maar het is erg teleurstellend. In september zijn we dan pas weer aan de beurt want het Zkh is in augustus dicht. Juli is mijn rustbanken want ik heb wel een hele maand gespoten. Decapeptyl en Gonal-F. Dus zaterdag iui en dan ook ampullen inbrengen voor extra baarmoederslijmvlies. Hebben jullie dat ook gehad? Mijn man is ook teleurgesteld en vindt vooral mijn leeftijd een probleem worden maar goed dat heb ik niet zo. Ik ben nu pas 39 en dat is oud maar niet einde van de wereld dus zie ik probeer ik het positief te zien. Ik zat behoorlijk down in de auto op de terugweg en daar schrik ik dan wel van. Wat een zwaar traject. Een beetje geluk is er tot nu toe niet..........

Heb na kijkoperatie, laparoscopie, hysteroscopie, 2x Mr-hifu vanwege vleesboom 3x iui zonder hormonen en nu 3x met hormonen gehad. Gesprek ivf gehad en gestart met hormonen helaas te weinig eitjes op 13-6 IUI nummer 7 in september weer opbouwen naar ivf. Hopelijk lukt het dan.

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 12 juni 2015, 06:20:36 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Wat vervelend! Maar het is wel de juiste beslissing van he ziekenhuis. Ik had de eerste icsi vier eitjes en wilde ook zo graag door en dus zijn we doorgegaan. Er waren er twee bevrucht, maar de kwaliteit was slecht. Daar,ee was ik wel mijn eerste poging kwijt en in Duitsland moest ik de helft ook zelf betalen. Nu zou ik dezelfde keuze als jullie ziekenhuis gemaakt hebben. Vervelend, maar wel de goede keuze. Dat maakt jouw kans op een kindje groter...

Jouw leeftijd is geen probleem. Wel heb je met hoe ouder je wordt over het algemeen minder eitjes en de kans op complicaties bij jouw en je kindje (ook tijdens de zwangerschap) wordt hoger. Het is voor de artsen altijd moeilijk in te schatten waar iemand goed op reageert. Het is dus trail and error. En ze willen ook geen overstimulatie, dus beginnen ze voorzichtig. Is alleen voor de patiënt soms ook erg frustrerend, omdat je er nu voor wilde gaan en dit dus in het water valt....

Kop op! Je hebt nu nog steeds drie kansen en een iui. Niks verloren, alleen een beetje tijd! Mocht je meerdere behandelingen nodig hebben, dan ben je later blij met deze beslissing!

Dikke knuffel,
Conny
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 12 juni 2015, 18:06:31 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Conny,

Bedankt voor je woorden. Je hebt helemaal gelijk. Ben alleen weer bang dat ik de volgende keer weer zo weinig eitjes heb. Mijn moeder kwam laat in de overgang en ik hoop daar maar op ook maar schrok ervan dat het deze keer niet is gelukt. Heb met IUI elke keer twee eitjes aangemaakt dus dat leek mij geen probleem bij ivf maar die decapeptyl zorgt er natuurlijk voor dat de eigen cyclus uitblijft. Ik houd moed. Ik hoop op extra kansen wist ook niet dat een 7e x IUI kon dus ik probeer het positief te zien en voor morgen ook. Er zit een eitje van 19mm dus is prima. Hoe gaat het met jou?
Heb na kijkoperatie, laparoscopie, hysteroscopie, 2x Mr-hifu vanwege vleesboom 3x iui zonder hormonen en nu 3x met hormonen gehad. Gesprek ivf gehad en gestart met hormonen helaas te weinig eitjes op 13-6 IUI nummer 7 in september weer opbouwen naar ivf. Hopelijk lukt het dan.

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 12 juni 2015, 18:30:51 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Je hebt 150 gespoten, dat is de standaard dosis voor de eerste keer. Dat was bij mij ook niet voldoende voor goede eitjes. Aangezien je 39 bent, zou ik vragen of je naar menopur mag. Gonal f wordt in een laboratorium gemaakt, menopur komt uit de urine van vrouwen en is dus natuurlijk. Mij oudere vrouwen werkt menopur vaak beter. Bij mij ook al. Poverder kan ik je aanraden op je voeding te letten. Zorg dat je voldoende zink, eiwitten en foliumzuur (800) met vitamine b6 en b12. Kies voor een goed merk en niet voor een standaard bij het kruidvat verkijgbare. Eet dus goede porties, vlees, vis, eieren! Klinkt gek, maar kan helpen. Ik heb een voedingssuplement bij mijn vierde icsi gebruikt wat normaal door bodybuilders gebruikt wordt op aanraden van mijn arts in Duitsland. Het gaat daarbij om het aminozuur l'arginin. Ik neem het nu niet, omdat ik denk dat ik het nu niet nodig heb, omdat ik het afgelopen jaar mijn voedingspatroon gewijzigd heb. Mocht ik weinig eitjes hebben deze keer, dan neem ik het de volgende keer weer.

Met mij gaat het goed. Ik ben aan de pil en de 23e moet ik voor het starten langs de gyn.
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Pitbull_lady

• Ivf-site Super Hero!
  • Met huidige partner na 9.5 jaar Zwanger jan. 2014
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 24 juni 2015, 20:54:38 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Bij onze laatste poging die vergoed werd heb ik alle hulpmiddelen de deur uitgegooid.

Ik slik al jaren 1 multivitamine, toppharm multi mini, deze bevat alles wat je nodig hebt qua aanvulling. En cranberry capsules van De Tuinen. (al zeker 3 jaar geen schimmelinfectie en al ruim 6 jaar geen blaasontsteking gehad)
Manlief slikte daar en tegen wel zink, selenium en foliumzuur, er is namelijk uit onderzoek gebleken dat het daar bij veel mannen aan schort. (en we proberen alles) hahaha

Maar op tijd eten, geen maaltijden overslaan. Ritme, op tijd op bed etc.

Mijn diabetes ging hierdoor ook beter, ik weet zeker dat dit inj mijn geval heeft geholpen.

Liefs Pitbull_lady :love2:

Ik ben 36 jaar, 10 jaar bezig geweest om een gezond kindje op de wereld te zetten om ons geluk te bezegelen. 3de ICSI Geertgen 3de cryo ZWANGER! Ongelofelijk na 11 mk's! Na 14 jaar in totaal!

[/url

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 28 juni 2015, 23:40:18 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi dames,

Ik neem multivitamines foliumzuur eet gezond geen tot weinig alcohol (twee glaasjes in 1 maand) en ik rook niet. Ik hoorde dat rokers ook meer of hogere dosis kregen. De 7e IUI die ipv ivf was is ook mislukt. Gisteren ongesteld geworden. Vandaag hele avond in dip gezeten. Gisteren nog afleiding van bezoek en vanavond hoorde we weer iemand zwanger pffff het lijkt wel een straf dat mij dit moet gebeuren. Ben er eigenlijk zoooo ontzettend klaar mee.........../(((((((((((((

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2015, 19:32:07 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Dat is helemaal niet vreemd hoor! Je hormoonhuishouding is van slag wat je emotioneler maakt en daarnaast heb je steeds weer hoop en een teleurstelling. Ik had altijd een dag of 4-5 een dip als een behandeling mislukt was. Gun jezelf die tijd ook om te treuren en te huilen etc. Daarna kan je dan weer verder. Ik plande die dagen zelf soort van in. Geen belangrijke afspraken of emotionele momenten op die dagen...probeer tussen de bahdelingen in je gedachten op positieve dingen te focussen.

Een nadere aanpak is ook mogelijk:plan b. Denk wat het ergste is dat je kan overkomen: je wordt geen moeder...wat zou je dan wel graag doen? Hoe zou je leven er dan uitkomen te zien?

Mijn plan b en a zijn uiteindelijk uitgekomen! Het geeft je een manier om te relativeren en op positieve zaken te focussen!

Veel succes meissie! :love2:
Conny

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2015, 23:32:52 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Conny,

Bedankt voor je lieve woorden. Schreeuwen helpt ook om ff het eruit te gooien. Je/jullie kennen het gevoel als geen ander. Zoveel dagen gespoten veel wisselingen door de hormonen. Thuis niet altijd de gezelligste. Op het werk druk, je sociale leven vraagt en dan geen eitjes, 1 van 19mm dan IUI en hoop.... Na precies 14 dagen weer die bloedige ellende. Ik zie ook wel positieve dingen hoor. Verzorg mezelf net even iets beter om mezelf iets te verwennen. Ga ook op tijd naar bed en geniet van de zon. Hoe gaat het met jou?

Gr.  Carla

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2015, 08:53:49 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Ik ben begonnen met spuiten deze week. Vanaf zaterdag met decapeptyl en vanaf gisteren met menopur. Die menopur was wel weer een beetje een gehannes omdat ik 300 spuit en ze worden aangeleverd per 75 die je zelf moet mengen met twee water. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik dat prima met een spuit kan, maar vanavond doe ik het wel met twee, dat gaat sneller. Prikje meer of minder maakt ook niet uit.

Maandag moet ik voor controle...ben benieuwd!

Conny

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 04 juli 2015, 23:54:03 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Conny,

Dat is ook een gedoe 300 menopur! Ik hoop dat het maandag positief voor je uitpakt allemaal:) ik heb even rust. 8-7 weer gesprek bij Gyn en zal wel september worden dat ik weer verder ga ivm zomerstop. Heb jij op eigen aanvraag voor menopur gekozen?

Succes!!!!!! Car

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 05 juli 2015, 08:37:10 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Bij mij is in vorige behandelingen duidelijk geworden dat ik beter reageer op menopur, dus heb ook in nieuwe ziekenhuis aangegeven dat menopur wilde spuiten. Ik wilde ook weer 300, de maximum dosering hebben. Het is soort van wel fijn dat wij al een aardig aantal behandelingen gehad gebben en ik nu dus veel betere keuEs kan maken over wat ik wel en niet wil en ik ook weet waarom ik dat doe. En ook fijn dat dit voor de verzekering icsi 1 is, dat is ook relaxed! Voorheen zaten we natuurlijk bij icsi 4 en als dat niet lukt 5, dat geeft psychisch zo'n ander gevoel!

Veel succes bij je gesprek deze week en laat even horen hoe jullie verder gaan!

Groetjes
Conny

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 07 juli 2015, 23:00:43 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Conny,

Ik ga morgen om 9:00 inderdaad vragen naar menopur en hoeveel eitjes hij wil terugplaatsen. Hij zei 1 per x als er genoeg zijn maar ik ben 39 dus ben benieuwd. Ook over de menopur zal ik mijn vraag stellen. Hoe was jouw controle?

Ik kan me voorstellen dat je er nu rustiger inzit ik ben jaloers. Ik voel
Me soms zo ongelukkig met het plan B kinderloos voor ogen. Maar goed, ik heb nog drie ivf pogingen openstaan.

Ik hoop me goed te voelen bij wat komen gaat. Heeft je relatie er nooit onder geleden? Tom is niet echt pro kinderen maar hij wil het niet ontzeggen. Soms denk ik weleens het maakt hem helemaal niks uit. Het gaat wel goed verder.

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 08 juli 2015, 19:38:04 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Ik had maandag maar drie grotere eitjes, maar nog wel een antal kleintjes maar due telde de arts niet mee. Nu vrijdag weer voor controle. Nu voel ik ook meer in mijn buik, dus we gaan richting punktie...

Hoeveel eitjes wil jij terug laten plaatsen? Als je twee wil moet je dat gewoon zeggen, mijn arts had het, als het wettelijk zou mogen, dan gewoon gedaan. Wij zeiden altijd liever twee dan geen. De kans om zwanger te worden is dan groter en je hebt een minder lang psychisch slopend traject...wel blij dat ik er maar van een zwanger was hoor! Een tweeling is wel heel heftig ook voor je eigen gezondheid...

Momenteel probeer ik dit traject rationeel te doen en niet emotioneel.ntot dusver gaat dat goed. Ik ga er ook van uit dat het wel even kan duren, maar heb er vertrouwen in dat het lukt. Dat geeft rust. Ik heb de laatste twee jaar gezien dat alles vanzelf op zijn plekje komt als het juiste moment aangebroken is. Alleen weet ik vantevoren niet wat het juiste moment is! ;) dus ik doe mij best om zoveel mogelijk kansen te creëren en dan komt het wel...klinkt misschien gek, maar is wel prettig.

Met drie ivf pogingen in het vooruitschiet zou ik nog niet teveel wanhopen. Zorg dat je zo goed mogelijk in je vel zit, dat geeft een positief effect op het traject. Laat niet alles eromheen draaien.

Onze relatie heeft weldegelijk hier en onder andere situaties geleden. We hebben zelf nu zo' n drie jaar gelden het woord scheiding in de mond genomen. Niet als echte optie, maar meer dat als we zo verder zouden gaan, dat iets in een scheiding zou eindigen...daarom hebben we drastische beslissingen genomen en zijn terug naar Nederland gekomen. Net voor onze terugkeer ben ik zwanger geworden...

Voor mannen is kinderen krijgen wat verder van hen weg. Ik had een collega, die mij in november vertelde echt geen papa te willen worden en in februari vertelt hij mij dat hij papa wordt en er blij mee is! Ze hebben er niet echt een beeld bij. Mijn man is helemaal gek op onze zoon en speelt veel met hem. Ook in mijn zwangerschap wilde mijn man niet uit zichzelf aan mijn buik voelen enz. Dat is dus heel verschillend per man....

Je moet maar eens in de lounge lezen wat ik tussen behandeling 3 en vier geschreven heb! Misschien helpt dat een beetje!

Groetjes
Conny

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 09 juli 2015, 18:44:20 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Connie,

Drie eitjes is nog niet genoeg toch? Maar ik hoop dat die andere kleintjes ook werken en groot worden!
Ik heb mijn gesprek gehad. Gyn gaf me menopur 225. Dus ben ik wel blij mee. Keer ander hormoon na 7x Gonal F en ik maakte niet veel eitjes aan dus dat is en blijft raar. Kan aan de voorraad liggen (wat ik niet hoop) of aan te kleine dosis. Ik zet mijn zinnen op de menopur. Heb je nog tips voor mij qua inspuiten en welke tijden deed jij? Had je ook decapeptyl erbij?

Succes morgen. Ik duim v je.