19 januari 2018, 22:09:38 pm

Auteur Topic: van IUI naar ivf eenmaal andermaal  (gelezen 25950 keer)

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
2013: 3 x IUI, 2014 3 x IUI met menopur...helaas nog niet gelukt. Oktober 2014 - start IVF procedure en hopen op een mooi wonder

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
Re: van IUI naar ivf eenmaal andermaal
« Reactie #16 Gepost op: 22 mei 2015, 10:03:09 am »
Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Dank je!

Hoever ben jij nu in je zwangerschap? Al over de helft nietwaar? Gaat alles goed?
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 22 mei 2015, 11:04:07 am »

Horloges vanaf 5,95!

Ja nu op de 28 weken, 11 augustus uitgerekend.
Erg spannend allemaal  ;D
Maar vooral heel veel zin in. Hopelijk hoor ik van jou ook goede berichten rond die tijd!
2013: 3 x IUI, 2014 3 x IUI met menopur...helaas nog niet gelukt. Oktober 2014 - start IVF procedure en hopen op een mooi wonder

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2015, 10:46:15 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hi meiden,

Ik ben dit weekend met de pil begonnen en zal eind juni beginnen met spuiten.

@carrie: ik heb nu voor het eerst ook de pil tijdens icsi. Je mag hem maximaal zes weken slikken. Het is puur om een eisprong te voorkomen enje behandeling goed te kunnen plannen. Bij sommige vrouwen wordt hij ook gebruikt als er een specifieke indicatie is om rust in je buik te creëren. Bij mij Usher mijn eigen keuze zodat ik kan plannen.

Dus ja, jonna, tegen de tijd dat jij bevalt, weet ik ophet gelukt is. Maar aangezien wij de vorige keer vier pogingen met iedere keer twee embryo's in de tp nodig gehad hebben, heb ik niet direct grote verwachtingen. Wel ben ik nu veel gezonder dus dat zal wel een positief effect hebben, verwacht ik.

Groetjes
Conny
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Carrie

• Best wel stoer!
  • you'll never walk alone
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2015, 23:33:19 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Conny!

Heel veel succes. Ik ben nu vier dagen aan het spuiten met decapeptyl en wachten menstruatie af dan Gonal F erbij. Dan echo en kan het snel gaan:). Wanneer moet mijn man eigenlijk zijn zaad inleveren? Hij gaat morgen bloedprikken. Dat heb ik al gehad. De spuitjes decapeptyl vind ik wel gemene prikken. De een gaat makkelijker dan de ander. Jonna ik ben zo blij voor je! Hopelijk is het ons ook gegund in dit lange traject. De Gyn zei dat hij bij mij maar 1 per keer terugplaatst is dat normaal? Ik dacht dat ze twee deden bij de wat oudere dames? Ik hoor graag jullie reacties.
Heb na kijkoperatie, laparoscopie, hysteroscopie, 2x Mr-hifu vanwege vleesboom 3x iui zonder hormonen en nu 3x met hormonen gehad. Gesprek ivf gehad en gestart met hormonen helaas te weinig eitjes op 13-6 IUI nummer 7 in september weer opbouwen naar ivf. Hopelijk lukt het dan.

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 26 mei 2015, 08:18:17 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Je man moet op de dag van d epunktie sperma aanleveren. Meestal wordt geadviseerd zo'n twee dagen onthouding daarvoor.

Vanaf 38 jaar mag je iedere keer er twee terug laten plaatsen. Jonger dan 38 dan maar 1de eerste twee keer. In het algemeen is men terughoudend bij het terugplaatsen van twee embryo's ivm de mogelijke complicaties bij een tweeling zwangerschap en de grotere kans op een miskraam. Wat ze adviseren hangt van de arts en ziekenhuis af.

Bij mij wachten ze nu tot dag vijf voor terugplaatsen. De kans op een tp is kleiner, maar als er een embryo teruggeplaatst wordt is de kans groter dat je zwanger wordt. Dus dan twee embryo's terugplaatsen is risicovoller...op dit moment mag ik er wettelijk gezien maar 1 dus is het ook geen discussie...

Succes!

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 26 mei 2015, 17:50:44 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoe oud ben je Carrie?
Ik 34, en inderdaad 1 tp.

Toen bij mij de punctie was geweest, moest mijn man met de eiblaasjes in een speciaal gekoeld koffertje naar het VU rijden. (onze fertiliteitspoli deed geen IVF, alleen het traject t/m de punctie)
Ik bleef achter in het ziekenhuis, er wordt nl geadviseerd na de punctie nog even een half uurtje te blijven voordat je naar huis gaat. Zelf autorijden werd ook niet geadviseerd, omdat je nog wat last kan hebben van de morfinespuit.
(ik had een vriendin die me op kwam halen,was erg fijn!)
Daar wordt eerst gekeken of er bruikbare eiblaasjes bijzitten, zoja, dan krijgt de man direct de mogelijkheid in een speciaal kamertje iets te "produceren"  ;)
En dan is het even een paar daagjes wachten of ze bevrucht zijn, zo tergend spannend allemaal. Elke fase heeft wel iets zenuwslopends, omdat je zo graag wil dat het lukt

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2015, 19:50:51 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi meiden, ik ben net 39 dus twee zou kunnen maar als de Gyn 1 per x adviseert doet hij dat niet v niks neem ik aan. Handig is dat mijn man zijn zaad thuis mag produceren en meeneemt op de dag vd punctie. Dat vindt hij ook fijner dan in zo'n kamertje. Maar goed dat is tijdens de iui ook al eens gebeurt. Alles kan lijkt het wel he. Vijf dagen wachten voor de tp? Want wat maakt de kans dan groter? Als we meer eitjes hebben hopelijk heb ik ook met 1 x per keer terugplaatsen meer pogingen toch? Twee per keer lijkt me ook risicovoller. En je bent er dan gelijk twee kwijt als het niet lukt toch? Nou, ik zit wel volop aan de hormonen. Borsten zijn zwaar, bepaalde warme stroom door mijn lichaam. Kom maar op haha. Succes weer en ik vind het leuk dat jullie ook reageren op deze site.

Gr. Carrie
Heb na kijkoperatie, laparoscopie, hysteroscopie, 2x Mr-hifu vanwege vleesboom 3x iui zonder hormonen en nu 3x met hormonen gehad. Gesprek ivf gehad en gestart met hormonen helaas te weinig eitjes op 13-6 IUI nummer 7 in september weer opbouwen naar ivf. Hopelijk lukt het dan.

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2015, 15:24:07 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Mijn man is ook geen fan van het kamertje, gelukkig bij de IUI's kon hij het thuis doen.
Bij de procedure dat je zelf het koffertje weg moet brengen, was het helaas niet anders.

Wat ik inderdaad merkte tijdens het spuiten van de hormonen, waren de opvliegers. Verschrikkelijk warm kreeg ik het dan, en was wat sneller aangebrand!

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2015, 19:40:12 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ik ben net enige regelmaat o mijn werk om niets in tranen uitgebarsten...

Met vijf dagen zie je beter welke embryo zich blijft ontwikklelen en jan je dus de meest succesvolle embryo terugplaatsen. Minder tp's, maar per tp grotere kans op succes!

De cryos kunnen ook niet goed ontdooien, per ziekenhuis varieert de kans hierop. In Gent overleeft 80% wat zeer hoog is.

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 28 mei 2015, 21:23:14 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ok dat is goed nieuws van Gent. Ik geloof dat Tilburg ook wel hoog in de resultaten staat maar daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Het blijft ieder individueel en ieder heeft haar verhaal. Ken vrouwen die geen eisprong hadden en na 1 behandeling zwanger werden etc. Etc. Ik denk dat we die verhalen allemaal wel kennen. Was net nog bij op een jubileum bij mijn oude team en daar is 1 vrouw voor de 3e x bezig met alle emoties van dien. Ze heeft 1 dochtertje en is daar ook heel blij mee maar wil erg graag een tweede spruit maar dat lukt niet. Ook heel verdrietig. Ik denk dat het zeker een ondersteuning is wat het Zkh doet en onderneemt maar de kansen vind ik moeilijk in te schatten. Ik ben geheel gezond. Rook niet, drink niet eet goed, normaal gewicht, twee werkende eierstokken, goed baarmoederslijmvlies, mijn man uitstekend zaad en lukt het ook niet. Frustrerend maar waar. Ik probeer het iedere dag te accepteren en ook over plan B na te denken maar dat doet tegelijkertijd veel pijn. Sorry voor mijn openheid maar dit zijn de gevoelens die het oproepen.
Blijf positief zeg ik ook tegen mezelf, houd moed, ik krijg energie van het mogen spuiten iedere avond omdat ik denk dat dat onze kansen gaat vergroten maar houd ik mezelf niet voor de gek???

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2015, 22:12:30 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Die onzekerheid is heel normaal. Zeker als je voor je eerste kindje via ivf gaat. Ik heb mij ook helemaal gek gemaakt in de periode voor mijn zwangerschap. Zoveel twijfels, zal ik dit veranderen of dat? Er zijn zoveel mogelijke oorzaken en elementen die een rol kunnen spelen.

Nu ben ik meer ontspannen. Ik ben al moeder, weet dat het kan. Heb veel minder stress en ben gezonder dan toen, alleen iets ouder...ook kan ik nu rationeler naar onze behandelingen kijken,mterwijl het voorheen heel emotioneel was (mede door hormonen, maar ook door wanhoop). Daarnaast geniet ik iedere dag van onze zoon, het zonnetje in huis!

Sommige vrouwen hebben een te korte cyclus om zwanger te worden, als ze dan ivf krijgen, kunnen ze snel zwanger worden. SuzyQ, hier op het forum is zo drie keer in de eerste ivf behandeling zwanger geworden.

Plan b is vooral voor je psychische toestand belangrijk. Daardoor besef je dat er ook een leven is zonder kind. Dat dat ook zijn voordelen heeft en je dan ook hele leuke dingen kan doen. Door dat te beseffen, haal je wat druk bij jezelf weg.

Ik heb ooit tegen mijn man gezegd: wat is de zin van het leven als wij geen kinderen krijgen? Waarvoor werken wij dan zo hard? Wat vinden wij dan belangrijk? Nu pest hij mij daar wel eens mee en kan ik daarom lachen. Maar dat was een hele serieuze opmerking, terwijl ik onder invloed was van die hormonen. Het is niet niks. Maar ja, zoals ik geloof ik al eens geschreven hebben, hebben wij nu plan a en b! Dus houd hoop, maar zorg dat je ook nog zoveel mogelijk leven naast dit traject hebt!

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 29 mei 2015, 19:11:41 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ik begrijp dat je het idee hebt dat je je jezelf voor de gek houdt, maar hey, dit is je eerste poging met IVF!
Ik was zo ontzettend blij dat we de IVF stap konden na telkens teleurgesteld te worden door een mislukte IUI.
Elke dag de spuitjes zetten gaf mij juist energie en de hoop op een grotere kans. Ze gaan toch trachten het eitje te bevruchten en bij bevruchting wordt het in je baarmoeder geplaatst. Natuurlijk is er geen zekerheid dat het blijft zitten e.d. maar daar hield ik mij niet heel erg mee bezig.
Dus die hoop had ik ook, en gaf mij juist kracht. Natuurlijk kan ik niet oordelen over de gevoelens als je meerdere malen een mislukte IVF hebt gehad, want dan zijn het weer de teleurstellingen die elkaar opvolgen.

Bij mij was ook alles in orde en bij mijn man ook, dus net als jouw situatie. Ik hoop dat jouw eerste IVF net zo zal gaan als bij mij!

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 03 juni 2015, 23:48:38 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Jonna en Conny,

Dat hoop ik ook met alles wat ik heb. Ik ben bijna zover dat de echo plaatsvindt. Vrijdag om 14:15. Hopelijk hebben de hormonen hun werk gedaan:) ik krijg ook energie van de spuitjes omdat ik denk dat ze gaan helpen en ons ondersteunen. Hoeveel dagen erna is de punctie gedaan bij jullie? En hoeveel dagen erna de tp? Hoe gaat het bij jou Conny?
De mooie dagen komen eraan en ik probeer met mijn man zo goed mogelijk dit traject te doorlopen al heeft hij eergisteren zich wel afgevraagd of het dit allemaal waard is? Hij zag mij snikken op de bank door een hormoonbui. Ik zei dat het het zeker waard is. We zijn ook al jaren op weg......Jonna geniet en Conny geniet en succes!!!

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 04 juni 2015, 23:49:53 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

De momenten waarop de echo's gedaan worden variëren per ziekenhuis en zijn afhankelijk van de groei van de eiblaasjes. Standaard heb je devpunktie zo rond dag 13-15, maar afhankelijk van de reactie van jouw lichaam op de hormonen kan dit variëren. De tp vindt tussen dag 2-5 plaats idem afhankelijk van het ziekenhuis en de ontwikkeling van de embryo's. Meestal op dag drie.

Ik ben onrustig sinds ik de pil slik, merk ook dat mijn lichaam daarop reageert, maar ja is zo. De 23e moet ik weer naar Gent en dan rond de 26 begin ik met decapeptyl.

Het is het allemaal waard als je je kindje in je armen sluit en het zich verder ziet ontwikkelen! De hormonen beïnvloeden je humeur...tanden op elkaar en doorzetten. Zeg tegen hem dat hij he gewoon lekker veel moet knuffelen al begrijpt hij het niet. Vraag hem extra lief voor je te zijn en wat leuks te organiseren, dat is de beste manier om jou te ondersteunen....
Als het het niet waard zou zijn, dan zou ik toch niet voor een tweede ronde gaan...

Liefs,
Conny