19 januari 2018, 22:02:07 pm

Auteur Topic: van IUI naar ivf eenmaal andermaal  (gelezen 25947 keer)

Carrie

• Best wel stoer!
  • you'll never walk alone
    • Bekijk profiel
van IUI naar ivf eenmaal andermaal
« Gepost op: 02 april 2015, 00:26:25 am »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Hoi mede deelgenoten,

Ik ben pas paar weken op dit forum omdat ik al een tijd net als jullie in een traject zit. Na enkele operaties ivm Vleesboom en kijkmomenten (laparoscopie, hysteroscopie 2x) ben ik aan mijn laaste IUI poging (3 zonder hormonen en nu de 3e met hormonen alweer) begonnen. Het spuiten zit nu op de derde dag en ik ben erg benieuwd naar hoeveel eitjes ik nu weer ga maken. Gesprek met Gyn gehad vorige week en ivf is de volgende stap. Ik vind dit zwaar en als ik al jullie verhalen lees ben ik ook weer verdrietig omdat hier hele fijne moeders in spe tussen zitten die ook door zo'n zwaar traject heen moeten. Ervaren jullie ook wel het gevoel van oneerlijkheid en boosheid als je andere ziet die bijv kind verwaarlozen of liever niet hadden gehad of ???? Ik ben daar verdrietig over als ik tv kijk en een verslaafde moeder zie of een moeder in de gevangenis. Dan zeggen vrienden of collega's dat in een rustige tijd het bij mij wel komt. Wat een dooddoener denk ik dan want ik en we doen er alles aan om zo gezond mogelijk en fijn mogelijk nest te maken. Alleen gaat het aan ons deurtje blijkbaar voorbij.
Ik ben bang. Bang dat het nooit meer zal lukken.
Heb na kijkoperatie, laparoscopie, hysteroscopie, 2x Mr-hifu vanwege vleesboom 3x iui zonder hormonen en nu 3x met hormonen gehad. Gesprek ivf gehad en gestart met hormonen helaas te weinig eitjes op 13-6 IUI nummer 7 in september weer opbouwen naar ivf. Hopelijk lukt het dan.

tanja1969

• Ivf-site Member of Honor!
  • een zeer fijn forum
    • Bekijk profiel
Re: van IUI naar ivf eenmaal andermaal
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2015, 14:28:55 pm »

Horloges vanaf 5,95!

hey Carrie,

kan alleen zeggen geef nog de moed niet op, misschien komt deze laatste iui wel tot een zwangerschap
en anders heb je nog 3 ivf pogingen.

liefs Tanja
46 jaar, IVF-1 geen bevruchting, ICSI-2 zwanger curettage, ICSI-3 + 1 cryo helaas, ICSI-4 helaas, ICSI-5 vroege miskraam, ICSI-6 zwanger curettage, alle4 cryo's helaas, icsi7 helaas, icsi-8 laatste cryo's niet ontdooid helaas, einde voor ons, 2 boys (1995 en 2000) uit eerdere relatie

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2015, 16:17:31 pm »

Horloges vanaf 5,95!

En vergeet niet dat bij IVF 1 poging betekent: Als er bijvoorbeeld 6 goede bevruchte eiblaasjes zijn, gaat er 1 teruggeplaatst worden. Mocht die keer niet lukken kan je nog 5x proberen met 1 IVF-"oogst" (mits ze goed ontdooien)

Natuurlijk zijn er momenten waarbij je je echt in moet houden. Ik had dat voornamelijk met goed bedoelde opmerkingen van anderen naar mij toe, of opmerkingen die in het algemeen gemaakt worden waar ik bij zit.
Op tv zie je inderdaad wel eens dat sommige mensen erg makkelijk zwanger worden en kiezen voor het afstaan van hun kindje, of dat ze slecht voor het kindje zorgen. Ook dan denk ik na over mijn eigen situatie.
Toen ik op het punt stond van 6e IUI naar IVF, was ik zelf erg blij dat ik IVF ging doen, en had zoveel hoop dat DAT ons ging lukken.
En gelukkig is het inderdaad gelukt. Ik haalde dus weer heel veel kracht uit de voorbereidingen naar de IVF toe en de daadwerkelijke terugplaatsing.
Ik hoop dat jij dat gevoel ook zal krijgen, en dat het bij je gaat lukken

2013: 3 x IUI, 2014 3 x IUI met menopur...helaas nog niet gelukt. Oktober 2014 - start IVF procedure en hopen op een mooi wonder

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2015, 23:00:17 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Bedankt voor jullie reacties Jonna en Tanja,

Ik ben me ervan bewust dat er meerdere pogingen cq terugplaatsingen mogelijk zijn als er meer bevruchtingen zijn binnen 1 ivf poging. Dat stelt me wel gerust. Mijn Gyn was gisteren op tv bij het programma Pauw. Dat was wel grappig om te zien en zijn deskundigheid is heel hoog. Ik vertrouw erop dat ze daar alles aan doen om Tm 42 jaar mij en andere dames proberen te helpen. Toch blijft het weer wrang als ik een vrouw van 52 daar zie die een kind heeft gekregen. Is je baarmoeder dan nog zo goed? Nou, ik hoop dat deze IUI poging is gelukt al voel ik niks. Mijn buik is weleens gespannen van de inspanning of drukte op een dag maar voel verder niks. Hoe voelde jij/jullie dat je poging wel gelukt was? Een vriendin zei dat ze het gelijk wist/voelde. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Slaap lekker. Tis alweer laat.

Lieve groetjes, Carrie
Heb na kijkoperatie, laparoscopie, hysteroscopie, 2x Mr-hifu vanwege vleesboom 3x iui zonder hormonen en nu 3x met hormonen gehad. Gesprek ivf gehad en gestart met hormonen helaas te weinig eitjes op 13-6 IUI nummer 7 in september weer opbouwen naar ivf. Hopelijk lukt het dan.

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2015, 12:02:35 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ik heb zelf niets gemerkt na mijn geslaagde IVF.....  :o
Het enige was uiteraard dat ik nog niet ongesteld was op de dag dat ik bloed moest laten afnemen om te kijken of ik zwanger was.
(ik was te zenuwachtig om stiekem de dag van te voren zelf een test te doen)
2013: 3 x IUI, 2014 3 x IUI met menopur...helaas nog niet gelukt. Oktober 2014 - start IVF procedure en hopen op een mooi wonder

tanja1969

• Ivf-site Member of Honor!
  • een zeer fijn forum
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2015, 12:39:07 pm »

Horloges vanaf 5,95!

hey Carrie,

ik voelde ook niet echt of het wel of niet was gelukt
wij hebben eigenlijk altijd de dag voor de bloedtest , zelf thuis getest .
en we hebben 3x een positieve test in handen gehad, en de dag nadien
was de bloedtest ook positief, en de keren dat we zelf negatief testen was
idd de bloedtest ook negatief.
helaas was het voor ons niet weggelegd, na 3x zwanger te zijn geweest
en deze in miskramen zijn uitgedraaid, hebben wij bij onze allerlaatste
cryo poging helaas moeten opgeven want de 3 cryo's die we nog hadden,
waren niet door het ontdooiproces geraakt.
we hadden evt een 9e poging kunnen betalen maar ze gaven ons gewoon
zo weinig kans dat het ook daadwerkelijk zou gaan lukken, dat we besloten om te stoppen.
na ruim 4 jaar behandelen, 8 pogingen, vele terugplaatsingen en 3x zwanger geweest te zijn
was  het ons gewoon niet gegund voor een kleintje van ons beiden.

gelukkig heb ik wel 2 kanjers van zonen en wachten gewoon op kleinkinderen hihihihi

maar mijn duimen draaien voor jullie, en geef de moed zeker nog niet op, kan
nog steeds bij jullie alle kanten op

liefs Tanja
46 jaar, IVF-1 geen bevruchting, ICSI-2 zwanger curettage, ICSI-3 + 1 cryo helaas, ICSI-4 helaas, ICSI-5 vroege miskraam, ICSI-6 zwanger curettage, alle4 cryo's helaas, icsi7 helaas, icsi-8 laatste cryo's niet ontdooid helaas, einde voor ons, 2 boys (1995 en 2000) uit eerdere relatie

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2015, 20:53:59 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi Carrie,

Ik heb steken in mijn buik en lies gehad, was erg vermoeid, had het snel koud, een beetje menstruatieachtig gevoel in mijn buik en last van mijn onderrug.... (Ik heb het hier op het forum even teruggelezen!)

Die keer had ik ook echt het gevoel dat het anders was....ik hoopte het natuurlijk erg, maar had ook een erg goed gevoel erover. Een collega (die van niets wist), zei tegen mij dat ik zo straalde (een week na de tp)...
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2015, 21:27:22 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi dames,

Het goede gevoel bij iui nr 6 was niet lang meer een goed gevoel. Ongesteld geworden en weer even in een dip gezeten vandaar dat ik niet heb geregeerd nog. Ik ga gewoon door maar moest nu van de verpleegkundige met de pil beginnen en dus start ook het ivf traject. We balen enorm maar ik zit nu op dag 3 met de pil en over drie weken heb ik pas een gesprek met de Gyn. Is dat niet wat laat? Ik heb twee pilstrips thuis liggen. Waarom is de pil eigenlijk? Hopelijk beantwoorden jullie mijn vragen weer en gaat het goed met jullie.

Liefs. Carrie

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2015, 08:46:49 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hi Carrie,

Vervelend weer een teleurstelling! Neem de tijd om die ook te verwerken!

Ik heb nooit de pil gehad, maar in Nederland is dat vrij normaal. Ik heb in Duitsland een neusspray gehad. Als die hetzelfde werkt, dan legt hij je cyclus plat en daardoor kunnen de artsen dan met de hormonen beter sturen, zodat je een zo optimaal aantal eicellen kan "kweken" straks.

Hier de uitleg van uz Gent:
De bedoeling van de pil is uiteraard niet anticonceptie, maar het stilleggen van de eierstokken. Als een vrouw gedurende minstens veertien dagen de pil neemt zullen de eierstokken volledig inactief zijn. Het gevolg is dat de daaropvolgende stimulatie beter en meer synchroon zal verlopen, en vooral dat er geen restcysten aanwezig zullen zijn bij de start van deze stimulatie (eventuele overblijfsels van een vorige eisprong die er omwille van de pil nu immers niet is geweest). Het gebruik van de pil laat ook toe aan het koppel de behandeling op voorhand te plannen.

Als je denkt dat de afspraak te laat is, dan zou ik gewoon even haar het ziekenhuis bellen en in ieder geval om uitleg vragen.

In zulke trajecten moet je zelf veel vragen, als je dingen niet begrijpt!
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 mei 2015, 13:08:55 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Conny,

Bedankt voor je bericht. Ik krijg inderdaad op 21 mei gelukkig nog een uitgebreid gesprek met de gyneacoloog maar moest eerst starten met de pil. Daar ben ik nu een geruime week mee bezig en voelt vreemd inderdaad. Je wilt zwanger worden en we vrijen ook tussendoor terwijl je nu de pil slikt. Omgekeerde wereld maar hopelijk is het voor de toekomst de juiste manier en kunnen we gerust starten met IVF. Ik ben ook erg benieuwd hoe dat verloopt. Ik krijg er wel zin in. We hebben net een nieuw huis en alles is zo enorm klaar voor een kleine. Het dromen erover blijft en hij/zij kan zelfs twee kamertjes krijgen;) maar goed ik durf bijna nioet te dromen want stel het lukt niet en het wordt onze ergste angst? Technisch heb ik nog wel wat vragen bijvoorbeeld: Krijg ik na de eerste strip al gelijk een recept voor de hormonene en afspraak voor de punctie? of gebeurt dit pas na de tweede strip? Neusspray hebben we hier niet denk ik.

Tot snel. Groetjes, Carrie

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 04 mei 2015, 19:39:42 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Ja, is lastig. Wij hadden in Duitsland een huis met evt kinderkamer, die uiteindelijk nooit gevuld was. Maar uiteindelijk in onze laatste icsi in Duitsland toch zwanger geworden. Nu wonen we ergens met maar een kinderkamer je hebben we dus geen ruimte voor een tweede...maar als die er komt, dan vinden we wel een oplossing! Om te zorgen dat het kinderloos niet je ergste angst wordt is het mijn inziens goed om na te denken over plan b. Wat gaan we doen als het niet lukt? Wat vinden wij dan belangrijk? Wij zijn aan plan b gaan werken en daarom teruggekeerd naar Nederland, zodat we in ieder geval van onze nichtjes en neefjes konden genieten. Nu hebben we plan a en b! ;D

Hoe snel je met de behandeling gaat beginnen, hangt van het ziekenhuis af en van jullie wensen. Voor de punctie heb je minimaal twee echo's om te kijken hoe de eitjes zich ontwikkelen en wanneer de punktie plaats kan vinden. Meestal begin je op dag drie van je cyclus met het spuiten van hormonen. Rond dag 7-9 heb je de eerste controle en dan rond dag 11, maar dit varieert per keer en per persoon.

Succes!

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2015, 00:59:59 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Conny,

Bedankt voor de info weer. Morgen is mijn eerste pilstrip op en moet ik doorslikken tot afspraak op 21-5. Zijn nu bekaf van alle verhuizingen maar ik ga met volle moed ivf proberen.

Jij ook nog succes met misschien de tweede!!

Hoe zie jij dat?

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2015, 09:40:06 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie,

Ik ben er nu relaxter onder dan bij de eerste, omdat we iedere dag van onze fantastische zoon genieten. Ik zie anderzijds wel weer op tegen een volgend traject. Het kost veel energie, geregel en stress en nu nog een beetje extra omdat we in Gent zitten. Ik kan niet even langsrijden... Maar anderzijds staan de kansen nu erg goed. Ik ben sinds mijn bevalling veel afgevallen en weg nu 6 kg minder dan voor de bevalling en ben totaal gezonder. Ik heb minder stress en door onze ervaringen kunnen we betere keuzes maken. Ik kijk nu vooral naar optimale kansen en niet perse zo snel mogelijk. Ik sta er nu emotioneel wat verder van af, maar dat kan nog veranderen als alles weer echt begint.

probeer je vooral op andere dingen te concentreren en te genieten van kleine dingetjes. Hoe relaxter jij de behandelingen ingaat, des te groter je kansen. Dus zoek aflezing en probeer zo veel mogelijk leuke dingen ernaast te doen. Heb hoop en geduld!

Succes!

Carrie

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2015, 22:39:45 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Conny,

Dankjewel! Ja ik geniet van veel dingen en probeer ook de afleiding meer te zoeken. Ik dacht eerst dat je je moet focussen op de iui en de behandelingen maar ben nu al een stuk losser ook al is het nog niet gelukt. Ik houd de hoop en heb tenslotte ook nog een paar pogingen. Wanneer start bij jou de behandeling? Ik schreef net ook ergens anders dat ik van de week nog een vrouw zag roken terwijl ze hoogzwanger was, ik werd daar heel boos en verdrietig van maar goed ik begrijp dan niet waarom wij als graag willende moeders maar het lukt nog niet zoveel moeite moeten doen maar goed ik zal wel te moeilijk denken. Ik hoop dat jullie ook vooral genieten en  gezond in de tweede poging gaan:) veel geluk en positieve tijden gewenst!

Car

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2015, 21:35:23 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi carrie, waarschijnlijk start ik ergens in juli.
Tja het is niet eerlijk. Ik heb totaal negen nichtjes en neefjes en d tiende is onderweg. Wij zijn de enige met problemen in de familie. De rest werd binnen zes maanden zwanger!  Ik heb mijn zus nog huilend aan de telefoon gehad toen ze na vijf maanden maar niet zwanger werd en mijn schoonzusje net zwanger was. Een paar weken later belde zij mij dat ze zwanger was en vroeg of ik nu niet heel erg verdrietig was...het heeft daarna nog meer dan twee jaar geduurd voor ik zwanger was.
Zo heb ik nog veel meer verhalen van die vier jaar....maar blijf erin geloven en lees veel over behandelingen, zodat je goede keuzes kan maken! Is heel belangrijk!!!

Succes!!