19 januari 2018, 22:05:33 pm

Poll

Bij wie word de relatie met partner ook op de proef gesteld tijdens het behandeltraject

Ja
0 (0%)
Nee
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: IVF en relatie  (gelezen 2429 keer)

Shadow

• Kom net kijken :-)
  • *
  • Ik ben blij dat ik het ivf-site forum heb gevonden. Heb nog geen tijd gehad om hier mijn eigen tekst neer te zetten!
    • Bekijk profiel
IVF en relatie
« Gepost op: 18 januari 2015, 17:23:17 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Ik wist niet precies waar ik dit onderwerp moest plaatsen maar ik moet m'n ei kwijt en ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die in zo'n situatie zitten.

Ben een tijdje niet op de site geweest...

Op dit moment zijn we bijna 5 jaar bezig om dmv ivf zwanger te worden wat moeilijk gaat ivm de endometriose die ik heb en waardoor er 1 eileider dicht zit. Zie andere topic die ik een keer heb gestart.
Ik heb van de 6 (1 verse en 5 cryo's) nu 3 terugplaatsingen gehad zonder resultaat. Er zijn nu nog 3 cryo's over. We hebben 1x even een break van 2jr gehad omdat de relatie tussen mij en m'n man door deze situatie erg op de proef werd gesteld. Wilde er bijna een punt achter zetten. Hij is absoluut geen prater (ik daarintegen juist wel) en kan zich slecht inleven in anderen, dus ook in mij. In deze situatie heb je mekaar juist nodig! Hij begreep/begrijpt gewoon niet hoe zwaar ik dit allemaal vind. Lichamelijk en psychisch vooral. Ook wilde hij dat niemand anders er vanaf wist. Hij liet blijken dat hij er zich een soort van schaamd dat wij/hij niet op de 'normale' manier zwanger kunnen worden. Ik moest het gewoon kwijt en er zijn toch wel aardig wat mensen die ernu vanaf weten zonder dat mijn man dat weet. Ik kon gewoon niet anders... Iedere keer als een terugplaatsing weer eindigde in een menstruatie was ik erg verdrietig en zag het allemaal niet meer zitten. Hij zei dan dat we toch nog een paar pogingen hebben dus maak je niet druk. Voelde, nog steeds, me zo alleen.
Ik heb het nu alweer een paar maanden uitgesteld om weer verder te gaan omdat ik twijfel om een paar redenen. En ik weet dat ik de enige ben die deze beslissingen moet nemen, en dat is moeilijk kan ik je zeggen!
- Wil ik hier op deze manier nog mee doorgaan of stoppen (ondanks de 3 cryo's die we nog hebben)
- Is mijn kinderwens er nog wel
- Is deze relatie nog wel sterk genoeg om door te gaan met de behandeling
- We 'gooien' als we stoppen wel 3 cryo's weg.
Heb me in dit traject, en nu nog steeds, zo alleen gevoeld.
Afgelopen week na weer een fikse ruzie vol onbegrip zo goed als besloten om ermee te stoppen. Maar deze beslissing knaagt zo aan me omdat we nog 3 kansen hebben liggen. Daarna hebben we een redelijk gesprek gehad waarin hij zei dat hij altijd al graag vader heeft willen worden. Voor dat we begonnen met het traject zei hij dat we het wel zouden zien of het lukt, zo niet hebben we het wel geprobeerd. Het maakte hem niet zoveel uit. Maar nu hij dit zei deed dat zo zeer omdat hij nooit over zijn gevoel praat. Maar is dit nu een reden om ermee door te gaan?
Ik heb 28 jan een afspr bij de gyno omdat we dan verder zouden gaan met de terugplaatsingen. Heb ook gevraagd of ik via het ivf team bij een psycholoog terecht kan. Trek dit niet meer!
Ik heb het gevoel alsof ik tegen een soort deadline aan zit met beslissen.

Sorry dat mijn verhaal misschien bij de verkeerde topic staat... :'(

Iemand ervaring hiermee?

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
Re: IVF en relatie
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2015, 20:11:47 pm »
Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Hi shadow,

Tja, het is allemaal niet eenvoudig he! ;)

Ik denk dat mannen zich niet voor kunnen stellen, wat hirmoonbehandelingen met je doen. Daarnaast staat het verder van hun af en zijn ze minder betrokken in de behandeling. In de eerste behandelingen was ik vooral degene die wilde doorzetten en daarna merkte ik bij mijn man dat het voor hem belangrijker werd, maar veel erover praten doet hij ook niet hoor! Ik ken meerdere paren, waarbij de man zich schaamt voor de onvruchtbaarheid. Dit tast hun mannelijk gevoel aan. Mijn man had er uiteindelijk gelukkig geen moeite mee om het aan vrienden en familiebte vertellen, zodat we positief hierover konden vertellen in plaats constant vragen over wanneer we kinderen kregen te moeten beantwoorden. Dit verlaagde de stress, maar soms geeft dit ook stress doordat sommige mensen zulke behandelingen gewoon niet (willen) begrijpen...

Zo'n behandeling kan je niet in je eentje doen. Je hebt ondersteuning nodig van anderen niet alleen je man, denk ik. Dus een gesprek bij de psycholoog zou ik in jouw geval een goed begin vinden, misschien zelfs wel voordat je een volgende behandeling start....ook leveren zulke behandelingen stress op in je relatie, discussies, soms ruzie, maar je moet er samen wel voor willen gaan en als het lukt natuurlijk er ook voor jullie kindje zijn. Daarvoor is een goede basis nodig. Dus laat je niet onder druk zetten, je hoeft nu niet verder.... Stel het anders uit tot je er weer aan toe bent en er een goed gevoel over hebt!

Heel veel succes!

Dikke knuffel! :love2:
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!