19 januari 2018, 22:08:28 pm

Auteur Topic: Jonna's IVF traject  (gelezen 12336 keer)

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
Jonna's IVF traject
« Gepost op: 21 oktober 2014, 16:39:01 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Ook ik maak maar even een nieuw topic aan. Mijn vragen/verhalen onder andermans verhalen is niet zo netjes natuurlijk  ;D

Eind september is er besloten dat ik het traject voor een IVF behandeling in ga.
Dit betekende voor mij dat ik 5 oktober moest starten met de pil (die ik sinds 2009 niet meer slikte) en afgelopen zondag de eerste Decapeptyl geprikt.
Eerst maakte ik me druk om de Decapeptyl, ondanks het feit dat ik al 4 maanden Menopur heb moeten prikken. Maar al met al valt het mee. Wel een paar keer een nieuw plekje zoeken (Ik "jas" hem er niet in zeg maar, ik druk altijd lichtjes en merk dan vanzelf of het plekje goed is en of ik de naald door kan prikken. Is misschien niet de beste manier maar voor mij werkt t  ;D)

Wat me vandaag wel opviel, was dat ik wat donkere afscheiding had en ik vroeg mij gelijk af of dat wel goed is? Of kan dat kloppen, omdat je lichaam nu opeens vanalles weer toegediend krijgt?

Verder zijn er momenteel 5 vriendinnen die het weten, 3 van het werk en 2 prive. Mijn ouders weten niet dat ik er mee bezig ben. Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn waarvan bijvoorbeeld de ouders het niet weten? Ik zeg altijd tegen iedereen die ernaar vraagt : "als het komt, dan komt het" en hoop er dan vanaf te zijn. Vooral mijn ouders heb ik altijd spontaan willen vertellen dat ik zwanger ben, niet dat ze het hele traject al weten. Eigenlijk kan ik niet goed uitleggen waarom ik het niet vertel....

In mijn vriendinnengroep is bijna iedereen moeder, en sinds vorige maand weet ik dat de een na laatste vriendin ook zwanger is. Dat hakte er bij mij erg in, het besef dat ik de enige was die dat geluk nog niet heeft gehad.

Nou, dit was even mijn verhaal, ben ik het even kwijt.
2013: 3 x IUI, 2014 3 x IUI met menopur...helaas nog niet gelukt. Oktober 2014 - start IVF procedure en hopen op een mooi wonder

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
Re: Jonna's IVF traject
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2014, 19:03:47 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi jonna,

Pff vier maanden menopur?nik heb dat max 10 dagen gespoten. Waarom moet jij dit zo lang spuiten? In jouw geval kan ik niets over de die donkere afscheiding zeggen...sorry.

Mijn ouders, vrienden en een enkele collega weet dat ik een behandelingen gehad heb en nu ook weer bezig ben. Ook omdat ik alle vragen zat was en liever over mogelijkheden wilde praten....ook dat je de laatste bent, dat gevoel dat je dan krijgt, ken ik. Mijn broer en zussen hadden allemaal al kinderen en toen werd ook mijn schoonzus nog zwanger! Ik had altijd gedacht dat ik eerder zwanger zou zijn. Ik ben dagen depressief geweest en heb veel gejankt!

Succes met je behandeling!
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2014, 19:21:35 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Misschien heb ik het een beetje verkeerd geplaatst, maar ik bedoelde dat ik voor 3 x IUI de Menopur moest prikken, dus dat is inderdaad rond de 10 injecties per keer en dan nog een maandje helaas voor niets, ging de IUI niet door.
2013: 3 x IUI, 2014 3 x IUI met menopur...helaas nog niet gelukt. Oktober 2014 - start IVF procedure en hopen op een mooi wonder

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2014, 10:20:35 am »

Horloges vanaf 5,95!

Inmiddels heb ik de hele strip anticonceptie geslikt, en prik ik alweer wat daagjes de Decapeptyl.
Gaat trouwens helemaal goed, het prikken van de Decapeptyl! Misschien ook omdat ik veranderd ben van "methode". Ik druk nu de huid in met een vinger, zodat het gedeelte waar ik wil prikken strak staat. Werkt bij mij beter dan een huidplooi tussen 2 vingers pakken.
Nu was de schatting volgens het schema dat ik vandaag zou starten met menstrueren, maar dat is nog niet het geval. Dus nog even afwachten, en wanneer dat zover is dan kan ik gelijk bellen voor het maken van een echo.
Toch alweer een maandje voorbij sinds de beslissing tot overgaan op IVF, en dat is toch wel weer snel gegaan (achteraf dan he?!)

Ik ben enorm zenuwachtig voor alles wat komen gaat, aan de ene kant hoop je op een succesvolle IVF, aan de andere kant weet je dat het percentage van slagen niet super hoog is. Maargoed, altijd nog hoger dan wanneer je op de oude manier zou door gaan denk ik dan.
Ook ben ik erg benieuwd hoeveel eiblaasjes ik ga aanmaken die onderzocht worden. Raar eigenlijk, dat in dit proces eigenlijk pas ontdekt wordt of je wel bruikbare eiblaasjes aanmaakt!
Want op de echo zie je wel dat je eiblaasjes aanmaakt, maar niet of ze een inhoud hebben.
Zo, dit was mijn gedachtengang weer eventjes.

Dikke knuffel voor iedereen

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2014, 10:44:32 am »

Horloges vanaf 5,95!

Vandaag de echo gehad, 6 eiblaasjes links en 5 eiblaasjes rechts te zien tot nu toe.
Ze moeten nog even doorgroeien, en dan woensdag weer een echo.
Zo ontzettend spannend allemaal!
Ook het prikken van de decapeptyl en menopur gaat goed, heb nu een beetje een gestipte buik, maar heb gelukkig geen pijn tijdens het prikken. Ben ik er toch handig in geworden het afgelopen half jaar  ;)
Ben wel een keer vergeten te prikken! Ik prik meestal rond 19.00 uur, maar vorige week was het 22.00 uur, zegt m'n man:"had je al geprikt?" ...... *&%$-piep-
Nou als de echo goed nieuws brengt woensdag, verwachten ze dat ik maandag 17 november de punctie heb.
Denk dat ik die dag vrij neem, zijn er hier vrouwen die diezelfde dag wel naar het werk gegaan zijn? Hoe is dat bevallen?
Succes allemaal!  :-*

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2014, 13:14:35 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi jonna,

Ik ben op de dag van de punktie (en de twee dagen erna) nooit wezen werken. In Duitsland mocht ik mij zonder problemen ziek melden. De punktie is volgens mij wel pijnlijk (ik heb narcose gehad). Daarna heb je flinke buikpijn van alle wondjes in je buik....dus geen drukke dingen plannen!
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Ditte

• Beetje (forum) verslaafd!
  • Wachten duurt zó lang... Fijn om het hier te delen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2014, 13:58:49 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Jonna,

Mooie score hoor! Hopelijk blijven ze goed groeien en heb je inderdaad 17 november de punctie!

Dapper dat je overweegt te gaan werken na de punctie. Ik zou het je niet aanraden... De punctie is toch een ingreep(je), waar je lijf even van moet herstellen, dus een dagje (of 2...) rustig aan doen is geen overbodige luxe. Bovendien zul je hoogstwaarschijnlijk ook pijnstilling krijgen, waardoor je op de dag zelf niet mag auto rijden, machines bedienen of belangrijke beslissingen mag nemen. In Duitsland ga je zelfs even onder volledige narcose!

Bij mij vielen de puncties over het algemeen mee qua pijn, maar ik had daarna altijd nog wel een paar dagen last van spierpijn.
Nog een paar daagjes! Succes alvast,

Liefs Ditte

35 jaar, sinds januari 2012 in de mmm. Na 3 pogingen in NL (tussen augustus 2012 en april 2013) en 3 pogingen in Düsseldorf (november 2013, februari en september 2014) was ik eindelijk zwanger, helaas ging het mis...

sannie

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2014, 20:44:31 pm »

Horloges vanaf 5,95!

He Jonna, klinkt goed! Na de punktie zou ik niet gaan werken als ik jou was. Je weet nooit of je later last hebt van napijn of niet.
Succes in ieder geval!

Liefs,
Sannie

Zoon 2012 na 5,5 jaar mmm, dec 2013 mk, nu weer zwanger!

Susan

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2014, 11:38:21 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Jonna,

Dat klinkt inderdaad goed. Het duurt nu niet lang meer. Spannend.
Ik ben het eens met de andere dames. Ik zou de eerste dagen gewoon lekker rustig aan doen. Het verschilt heel erg per persoon hoe iemand op de punctie reageert, maar de meesten hebben de eerste dagen wel klachten. Je kunt altijd nog beslissen om wel te gaan werken.

Succes!

Veel liefs,
Susan
mrt'13 laparoscopie, okt'13 eerste ivf, 3 tp, helaas, juni'14 laparoscopie, aug'14 start 2e ivf, helaas geen eitjes, okt'14 opnieuw starten 2e ivf, nov'14 punctie, 1 tp, helaas, dec'14 start 3e ivf, jan'15 punctie, 1 tp, helaas, nog 6 cryo's over, 3 apr tp, nog 2 cryo's over, niet gelukt.

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 14 november 2014, 17:42:36 pm »

Horloges vanaf 5,95!

hey hallo,

Vandaag de derde echo van deze week gehad. Veel eitjes te zien, en ik mocht bloed laten prikken.
En ja hoor, de waardes waren dermate goed dat ik a.s. maandag voor mijn eerste IVF punctie ga!
Ik wist al een beetje dat het waarschijnlijk maandag of dinsdag ging worden maar als je het dan letterlijk aan de telefoon verteld wordt dan komen de zenuwen weer omhoog.
Dit is allemaal nieuw voor mij, dus hoop dat het goed zal gaan, en dat ik er niet zoveel last van heb.
Maar het is voor een goed doel, dus even op de tanden bijten dan maar  :)
Ben nog naarstig op zoek naar een vriendin die mij op kan halen na de ingreep, aangezien mijn man met de eitjes naar het VU Amsterdam moet rijden en mij voorlopig niet op kan halen.
Niet veel mensen weten dat ik ermee bezig ben, ook mijn familie niet, dus dan is er niet veel keuze uit personen die jou op kunnen halen  :o
Wordt vervolgd!

Susan

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2014, 11:42:29 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Jonna,

Goed nieuws. Fijn dat de punctie nu zeker is.
Mag ik vragen waarom jouw eitjes naar Amsterdam gebracht moeten worden?

Heel veel succes maandag.

Veel liefs,
Susan
mrt'13 laparoscopie, okt'13 eerste ivf, 3 tp, helaas, juni'14 laparoscopie, aug'14 start 2e ivf, helaas geen eitjes, okt'14 opnieuw starten 2e ivf, nov'14 punctie, 1 tp, helaas, dec'14 start 3e ivf, jan'15 punctie, 1 tp, helaas, nog 6 cryo's over, 3 apr tp, nog 2 cryo's over, niet gelukt.

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 november 2014, 14:25:21 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Susan!

Dat komt omdat ons ziekenhuis de bevruchting van de eitjes niet zelf doet...helaas.
De iui en de punctie wel, alleen bij ivf werken ze samen met het VU Amsterdam.

estherlos28

• Best wel stoer!
  • ons eerste brusje komt eraan in 2015!
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 18 november 2014, 16:33:58 pm »

Horloges vanaf 5,95!

hoi jonna,

hoe is de punctie gegaan? hebben ze veel eitjes kunnen halen, en ben je nog gaan werken.
ik heb de punctie gehad onder plaatselijke verdoving en heb er heel veel last van gehad ik heb echt 2 dagen niet gewerkt.

maar eerlijk gezegd ben ik alle pijn alweer vergeten van de punctie ik ben nu namelijk 26 weken zwanger van ons eerste wondertje na 6 jaar.
het was onze eerste icsi poging en was ook echt overdonderd dat het gelijk de eerste x gelukt is.

hoop dat het jou ook hoop geeft.

ik ben echt benieuwd me duimen draaien voor je.

liefs esther

Esther 28 jaar 6 jaar kinderloos.  2x iui zonder resultaat. mei 2014  begonnen met eerste x icsi
Juni 2014 eerste icsi behandeling in gent resultaat: ZWANGER!!!

Jonna

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 november 2014, 18:28:12 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Esther,

Punctie is goed gegaan!
Werd wel super naar van de morfine prik  :o
En natuurlijk was het even pijnlijk, maar de hele ingreep was zo voorbij. Verder merk ik nu - 18.25 uur- dat het gebied bij mijn eierstokken wel pijn gaat doen.
Ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan! Mijn man is dus met het koffertje naar het VU gegaan, en daar kreeg hij na onderzoek te horen dat er 8 goede eitjes zijn. Nu moet ik a.s. donderdag bellen, om het tijdstip te horen voor de terugplaatsing op a.s. vrijdag!
Zo spannend weer!
Was de terugplaatsing bij jou gevoelig? Of valt het in het niet bij de punctie?
Voor de TP moet ik trouwens naar het VU....

Ditte

• Wachten duurt zó lang... Fijn om het hier te delen
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 18 november 2014, 21:24:36 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Jonna,

Wat fijn dat de punctie meeviel! En wat een mooie score!
Dat zit vast wel snor!

De terugplaatsing is pijnloos! Dus een peuleschil vergeleken met de punctie!
Het enige vervelende vind ik altijd dat je met een volle blaas moet komen... Vooral als je dan ook nog een half uur moet wachten  :o
Maar als dat het ergste is...

Succes alvast voor donderdag!!

Liefs Ditte
35 jaar, sinds januari 2012 in de mmm. Na 3 pogingen in NL (tussen augustus 2012 en april 2013) en 3 pogingen in Düsseldorf (november 2013, februari en september 2014) was ik eindelijk zwanger, helaas ging het mis...