19 januari 2018, 22:02:25 pm

Auteur Topic: Ivf en endometriose  (gelezen 8437 keer)

Marijke

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
Re: Ivf en endometriose
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2014, 13:26:38 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Ha Shadow,

Ik vind je reactie heel begrijpelijk. Hoe leuk het voor mensen is als ze zwanger worden, je wordt zelf elke keer geconfronteerd met het grote gemis dat je zelf hebt. In dit traject word je vaak geconfronteerd met negatieve emoties als anderen juist blij zijn.

Wij gaan bijna beginnen aan ICSI 3. In de afgelopen jaar zijn werkelijk waar al mijn vriendinnen moeder geworden of ze zijn nog zwanger. Elke keer is het weer een stukje zwaarder om daar mee om te gaan. Alsof je in een rij staat te wachten en iemand dringt voor. Is niet zo natuurlijk, maar gevoelsmatig voelt het niet altijd eerlijk.

Voor mij werkt het het beste om duidelijk mijn grenzen aan te geven bij de mensen in onze omgeving. Onlangs heb ik zelfs een vriendin gevraagd of ze het me niet 'live' wilde vertellen als ze zwanger was. Ik had het goed aangevoeld, want ze bleek zwanger te zijn... Dit heeft ze me via de mail verteld. Voor mij fijn, want toen kon ik mijn eerste reactie privé houden (huilen, sip zijn). Dat maakte het vervolgens ook wat makkelijker om gemeend blij te reageren naar haar.

Sterkte!
Marijke

33 jr / sinds 2012 medisch traject / april 2013 ICSI 1: 13 eitjes, 9 embryo's, 3 tp's / januari 2014 ICSI 2: 9 eitjes, 6 embryo's