23 juni 2017, 08:44:17 am

Auteur Topic: bijna uitbehandeld  (gelezen 5324 keer)

peetje

• Begin het te snappen!
  • **
  • blijf positief
    • Bekijk profiel
bijna uitbehandeld
« Gepost op: 10 maart 2014, 14:07:40 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

hallo,

ik ben een tijdje weg geweest maar nu toch weer hier aanwezig.
wij hebben nu 4 jaar een kinderwens.
Voor de kinderwens zal ik het even globaal beschrijven.
2.5 jaar geleden zijn wij naar de huisarts gegaan omdat een zwangerschap uitgebleven was. Ze hebben toen een zaad onderzoek gedaan en daaruit bleek dat het zaad van mijn partner niet zo goed was er kwam toen in die tijd uit dat minder als 1% sperma was en dat daarvan minder als 2% de juiste vorm en bewegelijkheid had.
We kregen toen in het Bethesda te horen dat, dat nog niet zo heel slecht was en naar verschillende onderzoeken bij mij zouden we beginnen met iui, ik had de recepten etc al in huis mijn partner moest toen nog 1 x zaad inleveren maar hoorden we niks meer van.
Op de eerste dag van mijn menstruatie moest ik bellen en kon ik gaan beginnen met tabletten slikken, tijdens het telefoon gesprek werd mij verteld dat ze het zaad hadden onderzocht en dat het toch wat slechter was als ze verwacht hadden en werd ik maar door verwezen naar Groningen.
Daar kwamen we in het ICSi project terecht, ik ben in 2012 met de eerste behandeling begonnen mijn lichaam reageerde nogal heftig op de hormonen gevolg over stimulatie en geen punctie gehad.
Ben later het jaar weer opnieuw begonnen ik bleef een risico factor voor overstimulatie dus moest vaak komen voor controle met een buik vol met eiblaasjes ongeveer 40 kon ditmaal de punctie wel door gaan.
Tijdens de punctie hebben ze een bloedvat geraakt en daar heb ik eerst veel last van gehad maar wel een aantal eiblaasjes eruit gehaald bevrucht en terug geplaatst, na 2 weken was de test negatief.
Ik ben begin 2013 weer opnieuw begonnen met spuiten etc daarin bleef ik wel een risico groep en kreeg minder voor geschreven als wat ze normaal als laagste dosering hadden gevolg weer heel veel eiblaasjes voor een punctie, deze punctie ging vele malen beter en konden ze er ook z’n 15 eiblaasjes uithalen en proberen te bevruchten.
Ik bleek een lichte over stimulatie te hebben maar omdat ik nergens last van had en als ik beloofde 2 weken op bed te gaan liggen mocht er een terug plaatsing plaats vinden.
Ze hadden volgens mij 10 bevrucht 1 terug geplaatst en er waren uiteindelijk 6 goed genoeg om ingevroren te worden.
Na 2 weken was er een positieve test en daar waren we erg blij mee het kan dus wel.
De 8 weken echo was helemaal goed alles was goed en er was ook al een kloppend hartje te zien.
Ik werd ontslagen bij het UMCG en alles zou nu normaal zijn.
Dat duurde tot de eerste echo bij de verloskundige waar ik te horen kreeg dat er geen hart actie meer was en dat het waarschijnlijk al ongeveer 2 weken zo was.
Weer kwam ik in het UMCG terecht maar ze mogen niet onderzoeken hoe dat gekomen is dus met weeën opwekkers heb ik thuis de miskraam zelf moeten opwekken.

Na 2 maanden rust ben ik begonnen met de gryo terug plaatsingen daar heb ik er 4 van gehad en 2 waren niet goed ontdooid dus alles met een negatief resultaat.

De miskraam is een aantal dagen voor de 12 weken ontdekt dus krijg dan geen nieuwe kansen meer.
De ziekenhuis kansen liggen op dit moment zo dat ik dit jaar nog 1 ICSI behandeling heb die vergoed word door de zorgverzekering en ja dan is het op.

nu ben ik begonnen met de laatste poging en heb vanmorgen een echo gehad daar was alles nog goed rechts 19 eiblaasjes en links ongeveer 20.

ik zit met erg veel dubbele gevoelens en voel me ook erg moe heb veel kramp en vermoeide rusteloze benen en ook voornamelijk snachts krampen.

ik heb lichamelijk zwaar werk (8 uur werken staan en draaien bukken en tillen zonder pauze) nu heb ik mijn werkgever net gebeld en toch altijd weer een probleem om vrij te krijgen.
ook moet ik dan om kwart voor 5 opstaan en dat valt me ook allemaal erg zwaar.
het kost me al altijd mijn vrije dagen nu een kleine week voor de punctie kan ik het werk gewoon niet volhouden.
en dit is ook mijn laatste kans is het nou niet mogelijk om 1 x aan jezelf te denken.

liefs peetje

mijn laatste poging ICSI en nu in het wachtbankje

suzyQ

• Ivf-site Super Hero!
  • live life to the max!
    • Bekijk profiel
Re: bijna uitbehandeld
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2014, 20:28:45 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Och Peetje, dat is een stressvol begin van je laatste poging! En op jouw leeftijd toch te jong om bijna uitbehandeld te zijn.

Je werkgever werkt dus totaal niet mee begrijp ik. Je moet er vrije dagen voor opnemen en dat gaat nog moeizaam ook, dat draagt niet echt bij tot een ontspannen behandeling. Voor zover die ontspannen kan zijn.

Ik hoop voor je dat je niet weer overstimulatie krijgt, en een betere punctie. Dat zal een bloedbad zijn geweest!
Succes met je behandeling!
36 jaar, kinderwens '08, 3x IUI '09, 1e ICSI jul '09 raak! Koen geboren 7apr10, 1e IVF brusje jan '11 raak! Thijs geboren 29sep11, 1e IVF voor nog een brusje raak! Bram geboren 9sep13.

Marijke

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2014, 10:34:52 am »

Horloges vanaf 5,95!

Jeetje, dat klinkt heftig. En wat vervelend dat je werk niet echt meewerkt. Misschien dat je toch moet overwegen om je gewoon ziek te melden. Je bent toch ook lichamelijk niet fit genoeg om te werken? Het enige verschil met 'gewoon ziek' is dat je nu weet wat de oorzaak is.

Sterkte!
33 jr / sinds 2012 medisch traject / april 2013 ICSI 1: 13 eitjes, 9 embryo's, 3 tp's / januari 2014 ICSI 2: 9 eitjes, 6 embryo's

lief

• Ivf-site Prince(s)
  • *
  • Ik ben blij dat ik het ivf-site forum heb gevonden. Heb nog geen tijd gehad om hier mijn eigen tekst neer te zetten!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2014, 20:25:47 pm »

Horloges vanaf 5,95!

ziek melden!!!!! Als je werk niet meewerkt, hoef je baas het anndersom ook niet te verwachten. Denk aan jezelf!!!
En voel je niet schuldig, dat gebeurt anders om ook niet, toch.

Neem je partner maar mee naar de bedrijfsarts, die steunt je dan.

OOk met je voorgeschiedenis, heb je recht op rust bij je poging. In nederland zijn ze nu wel strenger naar vrouwen toe voor een gezonde zwangerschap, en zie je behandeling als het begin, dus neem je rust en laat je man je baas vermelden dat even alle telefoon verkeer via hem loopt, om voor jou de rust te waarborgen.

Leef met je mee en ik hoop gewelig nieuws te lezen dat het gelukt is, het is je gegund!!

Liefs lief

Cinthia

• Lekker op weg
  • Achter de wolken schijnt altijd de zon!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2014, 14:34:29 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Peetje,

Pfff wat een verhaal! Ik zou me ook zeker te weten ziek melden! Je schrijft het zelf al.....dit is jullie laatste kans!!!
Ga ervoor en neem lekker die rust! Haal nu gewoon het onderste uit de kan en denk aan jezelf.
Wel erg vervelend dat er toch nog veel werkgevers zijn die gewoon geen begrip hebben voor deze situatie!

Heel veel sterkte deze ronde.

Liefs

peetje

• Begin het te snappen!
  • **
  • blijf positief
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2014, 11:49:09 am »

Horloges vanaf 5,95!

ja de punctie weer achter de rug.
wederom een tegenvaller de verdoving was langs mijn arm weg gelekt en ze durfden me niet bij te geven terwijl er gewoon een natte plek in het kleed zat.
ik mocht wel stoppen maar ja dat doe je ook niet tijdens de laatste poging dus tanden op elkaar en prikken maar, bij de linker eierstok lag er ook nog eens niet goed voor dus moesten ze op mijn buik drukken om te kunnen prikken.
gelukkig het resultaat 16 eicellen waarvan 2 niet zo mooi dus nog 14 over om te gaan bevruchten.

daarvan zijn er uiteindelijk 8 bevrucht en 2 terug geplaats ze bellen vanmiddag wat er ingevroren kan worden.

alleen heb ik wel weer overstimulatie vocht is weg gelekt in mijn buik gelukkig was het net op het randje en heeft er wel een terug plaatsing plaats gevonden.

werk heeft er wederom geen begrip voor heb net gebeld en verteld dat ik minimaal 2 weken rust moet houden en ook daarna niet zwaar mag inspannen.
zijn reactie was dan bel ik vrijdag wel even weer om te kijken hoe het dan gaat en of je dan ecvt weer aan het werk kunt, heb nog een x gezegd ik mag niet werken pffffff

maar goed dit is het belangrijkste dus hij kan hoog en laag springen ik blijf thuis.

liefs peetje
mijn laatste poging ICSI en nu in het wachtbankje

christel

• Lekker op weg
  • 8 april de puchtie .
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2014, 12:06:52 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi peetje
Wat vervelend dat van je werk zeg .
Ik denk dat ik ook tegen dat probleem ga aan lopen in april met me werk .
Heb net een nieuwe baan . En aan gezien we nog niet weten wanneer de punctie ga plaats vinden .
Maar ja dat is een probleem voor dan denk ik maar .
Neem lekker je rust . Zou ik zeggen en laat de baas maar doen . Die begrijpen het toch niet ! Al leg je het 100 keer uit

Maar wel geweldig dat je er zo veel heb dat is Dan weer een plus punt .

Liefs christel
Ik wens iedereen. Het beste en dat het alle maal mag lukken . En dat onze wensen uit mogen komen

Pitbull_lady

• Ivf-site Super Hero!
  • Met huidige partner na 9.5 jaar Zwanger jan. 2014
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2014, 16:27:26 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Heerlijk zo'n extra stressfactor, wordt je toch ook niet goed van van zo'n bedrijf?
Heb je je ziek gemeld?
Gewoon jezelf door een arbo arts laten keuren en aangeven wat het zh heeft gezegd, desnoods het aldaar zwart op wit vragen meid.

Heel veel sterkte met de beruchte ww, dat er maar een mooi kindje uit voort mag komen...daarna ben je als je pech hebt 3 maanden moe, kan hij lachen ;)

xxx Pitbull_Lady :love2:
Ik ben 36 jaar, 10 jaar bezig geweest om een gezond kindje op de wereld te zetten om ons geluk te bezegelen. 3de ICSI Geertgen 3de cryo ZWANGER! Ongelofelijk na 11 mk's! Na 14 jaar in totaal!

[/url

Marijke

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2014, 12:15:19 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Goed dat je thuis blijft. Uiteindelijk is dat  het beste voor je lijf en dus voor jou.

Hoeveel embryo's zijn er uiteindelijk ingevroren?
33 jr / sinds 2012 medisch traject / april 2013 ICSI 1: 13 eitjes, 9 embryo's, 3 tp's / januari 2014 ICSI 2: 9 eitjes, 6 embryo's