19 januari 2018, 22:14:24 pm

Auteur Topic: 1e keer IVF  (gelezen 23385 keer)

Marijke

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
Re: 1e keer IVF
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2014, 17:35:47 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Ha Maria,

Ik zit momenteel in ICSI 2. Ons hoofdziekenhuis is Lucas Andreas in Amsterdam, maar ons zusterziekenhuis is ook het VUmc. Daar vindt de bevruchting van de embryo's plaats en daar zijn de terugplaatsingen.

Het VUmc vind ik een prima ziekenhuis. Het gebouw waar alles zich afspeelt is een beetje een gek bijgebouw, maar wel netjes. De doktoren zijn tot nu toe altijd heel vriendelijk.

Ik heb morgen mijn derde echo en hopelijk hoor ik dan wanneer ik komende week de punctie heb. Ik doe het voor de tweede keer, maar ik vind het nog steeds heftig. Dit is niet iets wat went.

De decapeptyl vind ik een rottige prik. Ik heb het idee dat de naald wat dikker is. De gonal-f is wat dunner, dus daar heb ik gelukkig geen last van.

Succes met prikken en wie weet zien we elkaar ooit in het VU!

x Marijke
33 jr / sinds 2012 medisch traject / april 2013 ICSI 1: 13 eitjes, 9 embryo's, 3 tp's / januari 2014 ICSI 2: 9 eitjes, 6 embryo's

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2014, 12:00:10 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Marijke,
Dank je.
Jaa dat zou leuk zijn als ik je tegenkom in het VU.
Hoe was je 3e echo? Op welke dag van je cyclus zit je? En hoeveel follikels?
Ik zit nu op dag 2 en woensdag 5 feb 1e follikelmeting.
Decapeptyl gaat ok, alleen af en toe een blauw plek met prikken. Morgen starten met GonalF (heb ik al met IUI gehad), deze valt mee.
Succes vandaag, hopelijk hoor je wanneer de punctie is en terugplaatsing.
Liefs Maria
Ik ben 38 jaar. 3x IUI, laparoscopie gehad in oktober 2013, waar (oude) verklevingen achter mijn baarmoeder zijn gevonden, waaraan mn eileiders en eierstokken verkleefd zijn. Nu IVF. Mijn vriend heeft al 2 kinderen (13 en 9 jaar).
1e mislukt, nog 6 rietjes met 9 embryo's. Nu een rustmaand.

Marijke

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2014, 20:05:04 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ha Maria,

Derde echo was goed! Bij de laatste score zag ze in ieder geval tien grote follikels en nog wat kleintjes. Woensdag is de punctie. SPANNEND!!! Heb jij je punctie in je eigen ziekenhuis? Of is dat al in het VU? Bij ons is de punctie in het Lucas en dan moet manlief vervolgens met de auto en de eitjes naar het VU. Rare, rare wereld.

De GonalF-prik vond ik een stuk minder vervelend dan de decapeptyl. Hopelijk valt het bij jou ook mee! Succes!!!!

x Marijke
33 jr / sinds 2012 medisch traject / april 2013 ICSI 1: 13 eitjes, 9 embryo's, 3 tp's / januari 2014 ICSI 2: 9 eitjes, 6 embryo's

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2014, 21:04:22 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Marijke,
Wat spannend woensdag je punctie, duim enorm voor je. Wat goed 10 stuks, wauw, spannend is het zeker.
Ik heb alle controles in het Westfriesgasthuis Hoorn en de punctie en terugplaatsing in het VU.
Inderdaad een rare wereld. Het is overal ook anders.
Goed te horen dat Gonal beter ging.
Succes morgen.
Liefs Maria
Ik ben 38 jaar. 3x IUI, laparoscopie gehad in oktober 2013, waar (oude) verklevingen achter mijn baarmoeder zijn gevonden, waaraan mn eileiders en eierstokken verkleefd zijn. Nu IVF. Mijn vriend heeft al 2 kinderen (13 en 9 jaar).

Pitbull_lady

• Ivf-site Super Hero!
  • Met huidige partner na 9.5 jaar Zwanger jan. 2014
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2014, 07:54:29 am »

Horloges vanaf 5,95!

Deca is voornamelijk behalve de naald een dikkere vloeistof. Daar is veel afhankelijk van. Dikke vloeistof is enorm pijnlijk en vergroot de kans op blauwe plekken met zo'n 50%.
Heel veel succes voor jullie beide.

Liefs Pitbull_Lady :love2:
Ik ben 36 jaar, 10 jaar bezig geweest om een gezond kindje op de wereld te zetten om ons geluk te bezegelen. 3de ICSI Geertgen 3de cryo ZWANGER! Ongelofelijk na 11 mk's! Na 14 jaar in totaal!

[/url

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2014, 18:54:03 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Vanmorgen de punctie gehad. Viel 100% mee. 12 eitjes weggehaald en zaad vm vriend primaNu afwachten zaterdag bellen hoeveel embryo's en zondag terugplaatsing.Vandaag starten met Utrogestan.Benzo opgelucht dat de  punctie goedging.

Daphne

• Begin het te snappen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2014, 07:37:50 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hallo dames,

Dit is ook mijn eerste poging. Het spuiten ging eerst goed maar gaat me nu een beetje tegen staan. Wel een goeie tip om de prik een kwartier van te voren uit de koelkast te halen. Ga ik vanavond meteen proberen. Vandaag de vierde check met hopelijk goed nieuws. Wat veel dames die voor het eerst in dit traject zitten, spannend!
@maria: 12 eitjes? Wat goed zeg! Laat je t weten wanneer je iets weet over de bevruchting?

Xx
30 jaar, 2 februari begonnen met onze 1e ICSI poging.

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2014, 21:23:45 pm »

Horloges vanaf 5,95!

@Daphne en heb je het geprobeerd 15 min. voor prikken uit de koelkast?
Hoe was je 4e check?
Morgenochtend horen we hoeveel embryo's, ben echt benieuwd.
Ik heb nu nog wel een volle opgezwollen buik, komt misschien door de punctie.
Bij welk ziekenhuis zit jij Daphne?

Daphne

• Begin het te snappen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2014, 08:42:59 am »

Horloges vanaf 5,95!

Ik heb het gister avod geprobeerd en het ging idd beter! Bedankt voor de tip. Wij wonen in leiden en gaan naar het lumc. Vind iedereen aardig en lekker kalm en duidelijk. Dat is wel heel fijn voor de eerste keer als het allemaal nieuw is. Ze hebben ook de freya pluim. Dat zag ik pas toen we al hadden besloten om daar heen te gaan en ik heb geen flauw idee of dat nou heel veel zegt maar vond het toch geruststellend haha.
Gister bleek bij de echo dat de grootste follikel 17 mm is en nog een aantal van 13 en 14 mm. En zometeen mag ik weer voor echo nummer 5. Ze willen vandaag gaan vaststellen wanneer ze de punctie gaan doen. Dus eindelijk schot in de zaak!

Xx

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2014, 09:57:02 am »

Horloges vanaf 5,95!

Dat is inderdaad een goed gevoel met de Freya pluim. LUMC ook goeie verhalen over gehoord.
Wat fijn dat het helpt met de tip :)
Ben benieuwd naar je meting en dan eindelijk de punctie inplannen.
Wij hebben net gehoord dat we morgenmiddag de terugplaatsing hebben, YES YES.
Hoeveel embryo's er uiteindelijk zijn weet ik niet, vergeten te vragen, horen we morgen wel.
Liefs
maria

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 16 februari 2014, 20:46:49 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Vandaag de terugplaatsing, alles super gegaan. Vond het wel lastig dat je met een volle blaas een terugplaatsing krijgt en die van mij zat erg vol, ik hield het bijna niet meer  ;)
Vd 12 eicellen waren er 11 goeie embryo's. Ze moesten zelfs zoeken om de beste eruit te pikken, omdat ze allemaal goed waren, ongelofelijk toch. Degene die terug is geplaatst was 8cellig. Ze konden nog niet zeggen hoeveel cryo's dat weten ze morgen en we krijgen een brief thuis daarover. Ben benieuwd maar we duimen dat het nu lukt. We zijn erg opgelucht.

Ditte

• Beetje (forum) verslaafd!
  • Wachten duurt zó lang... Fijn om het hier te delen
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 16 februari 2014, 22:13:33 pm »

Horloges vanaf 5,95!

@maria: wat een ontzettend mooi aantal! En nu duimen dat dit embryo blijft plakken!!
Ik duim voor je mee!

Liefs Ditte
35 jaar, sinds januari 2012 in de mmm. Na 3 pogingen in NL (tussen augustus 2012 en april 2013) en 3 pogingen in Düsseldorf (november 2013, februari en september 2014) was ik eindelijk zwanger, helaas ging het mis...

Daphne

• Begin het te snappen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 17 februari 2014, 16:24:13 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Wow Maria, wat een ontzettend goed bericht! Ben super blij voor jullie. Ik duim voor jullie de komende dagen!
Xx

Daphne

• Begin het te snappen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 18 februari 2014, 15:10:10 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Gister de punctie gehad en dat is me zo ontzettend meegevallen! En vandaag gehoord dat er 7 eitjes bevrucht zijn. Van te voren dacht ik dat het lichamelijk zwaar zou zijn maar dat ik het geestelijk makkelijk aan zou kunnen. Maar ik merk nu dat het andersom is. Met pijn kan ik omgaan maar die onzekerheid... Ik praat er veel over met mijn man maar zelfs na alle goede berichten moeten we het steeds even apart van elkaar laten bezinken. De blijdschap komt later, nadat je de angsten hebt losgelaten. Ik denk dat dat het grootste verschil is met een spontane zwangerschap.

Xx

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2014, 19:58:03 pm »

Horloges vanaf 5,95!

@daphne wat super dat de punctie is meegevallen.
En 7 bevruchte eitjes, wat goed. Wanneer hebben jullie de terugplaatsing.
Duim voor jullie.
En hopelijk zijn we straks tegelijk zwanger  ;D
Wanneer hebben jullie de bloedtest?
Wij vrijdag 28 feb en ik wil niet van te voren een test doen, wordt er onzeker van.
Liefs
Maria