19 januari 2018, 22:13:30 pm

Auteur Topic: Lievie's ivf traject.........  (gelezen 55112 keer)

jeanine

• Begin het te snappen!
  • **
  • hallo
    • Bekijk profiel

Pitbull_lady

• Ivf-site Super Hero!
  • Met huidige partner na 9.5 jaar Zwanger jan. 2014
    • Bekijk profiel
Re: mijn ivf traject.........
« Reactie #31 Gepost op: 23 januari 2014, 08:52:16 am »
Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Ohhh Lievie,
Das balen meid. Mocht je er twee terug laten plaatsen of dat niet?
Hoop dat jullie succes hebben met deze.
Ik duim met je mee meid.

Dikke kus Pitbull_Lady  :love2:
Ik ben 36 jaar, 10 jaar bezig geweest om een gezond kindje op de wereld te zetten om ons geluk te bezegelen. 3de ICSI Geertgen 3de cryo ZWANGER! Ongelofelijk na 11 mk's! Na 14 jaar in totaal!

[/url

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 23 januari 2014, 19:27:06 pm »

Horloges vanaf 5,95!

@lievie, dat valt tegen, maar wie weet is deze 1e meteen raak, ik duim voor je.
Ik ben 38 jaar. 3x IUI, laparoscopie gehad in oktober 2013, waar (oude) verklevingen achter mijn baarmoeder zijn gevonden, waaraan mn eileiders en eierstokken verkleefd zijn. Nu IVF. Mijn vriend heeft al 2 kinderen (13 en 9 jaar).
1e mislukt, nog 6 rietjes met 9 embryo's. Nu een rustmaand.

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 27 januari 2014, 11:19:44 am »

Horloges vanaf 5,95!

Lieve dames,

Ik denk aangezien 2 weken wachten wel erg lang duurt om dan me verhaal te pauzeren, vind ik ook zo. Dus vandaag maar weer ff een verhaaltje schrijven. Houdt ons op de been zullen we maar zeggen.
We zijn inmiddels x aantal dagen verder en vandaag precies over een week mag ik testen. Ik moet dan smorgens na het zkh en krijg dan in middag de uitslag PFFFFF. Waarom is alles zo spannend aan dit traject, ze zeggen zo min mogelijk stressen maar hoe kan je dat nou eigenlijk doen geen stress of is het gezonde stress ??? nou dat denk ik ook niet. Eerst de spanning om te horen of je ei blaasjes wel goed groeien, dan hoeveel je er hebt en wanneer je de punctie hebt, weer zo spannend moment, punctie moment weer 1. Dan 2 dagen wachten wachten wachten....... Om te mogen bellen om te horen hoeveel eitjes er bevrucht zijn, en wanneer de TP zal plaats vinden. Allemaal spannende dingen en dan denk je nou dat waren ze wel

NEEEEEE dus na de TP moet je verdorie nog eens bijna 2 weken wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten en nog meer wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten 1 week voorbij hahahaha. Zal jullie de andere week besparen hahaha.

Ondertussen in die weken, ga je denken oke wat voel ik, wat zie ik en wat gebeurd er allemaal. Nou bij mij eigenlijk fraai weinig, af en toe wat menstruatie krampjes gelukkig geen heftige maar je maakt je dan toch beetje druk. Kijk elke dag in mijn ondergoed of er bloed zit en trouwens niet elke dag maar 100 x per dag elke keer als een toilet bezoek heb, kijk je automatisch ff. Voor de rest zit ik nog steeds helemaal onder de rode vlekken, droge plekken en pukkels  :( :-[ :-\ :-\ GRRR me man zegt als dat een goed teken is wat maakt het dan uit hahahaha daar heeft ie een punt maar het is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg.  Kan bijna de deur niet uit haha schaam me dood. Dan maar dagelijks huid goed reinigingen lekker warme handdoek op me gezicht net als in schoonheidssalon heb ook al creme van de salon maar werkt voor geen ....... hahaha

Voor de rest heb ik op gezocht, hoe het eitje het beste innesteld en daar probeer ik dan ook op te letten. Heb dit weekend express lekker vette vis gehaald. Broodje Zalm en haring. Schijnt er goed te zijn hahahaha en zo blijven we bezig, weet niet wat ik liever heb die rottige prikken of wachten. PFFF

Maar al met al komen we wel dichterbij volgende week en denk ik owe als nou niet raak is laat me dan verdorie niet zolang in onzekerheid wachten. Laat me dan maar gaan bloeden. Maar nee ik wil niet bloeden natuurlijk, gedachten en nog eens gedachten kunnen je helemaal gek maken. Dus ik blijf toch positief en probeer vol te houden.

Dames dit was het weer ff hihi.

Succes allemaal aankomende week met jullie traject
XX
7 MK's van spontane zw, 1 mislukte ivf poging vol goede moed op na ivf 2. (wel beetje angstig dat mijn droom om mama te mogen worden nooit zal worden vervuld)

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 01 februari 2014, 15:26:48 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hallo lieve dames,

Nou weet niet of het goed is maar ik heb net een test gedaan en deze was helaas negatief. Weet niet of het te vroeg is aangezien ik maandag mag testen d.m.v. bloed prikken maar ik mag toch aannemen dat als wel goed was er nu wel iets in me urine moet gezeten hebben. anderzijds heb ik heeeeeeeeeeel veel spijt dat ik het gedaan heb want heb nu nog een rotter gevoel. Tjonge jonge wat een muts ben ik ook. Buikpijn, krampen nog steeds aanwezig en heb ook het gevoel dat door die utrogestan het tegen word gehouden. Nou pff zal ik het ook zeggen tegen me man die zo thuis komt, of houdt ik het voor me....... dat ik zo stom ben geweest om te toch te doen. Hij vind dat je het geluk niet moet tarten en dus geduldig moet afwachten heeft ie ook zeker een punt maar met mijn ongeduldigheid pffff. Is dat soms wel erg lastig....OOOOOOOHHHHHHHHHHHH ik voel me echt stom,dom ,blond........ en kan mezelf wel voor de kop slaan nu......

GRRRRRR ik ga ff iets doen ofzo, want moet ff me gedachten verzetten en niet meer zo balen van mezelf. Het is gebeurt en kan niet meer terug draaien. 
7 MK's van spontane zw, 1 mislukte ivf poging vol goede moed op na ivf 2. (wel beetje angstig dat mijn droom om mama te mogen worden nooit zal worden vervuld)

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 01 februari 2014, 22:21:49 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hee lievie,
Snap het helemaal. Wachten is niet leuk en je denkt wat kan het kwaad zo'n test en dan heb je het al gedaan.
Heb je het nog gezegd tegen je man?
Toch maandag afwachten, was vast te vroeg.
Duim voor je.

Liefs
Maria
Ik ben 38 jaar. 3x IUI, laparoscopie gehad in oktober 2013, waar (oude) verklevingen achter mijn baarmoeder zijn gevonden, waaraan mn eileiders en eierstokken verkleefd zijn. Nu IVF. Mijn vriend heeft al 2 kinderen (13 en 9 jaar).

Ditte

• Beetje (forum) verslaafd!
  • Wachten duurt zó lang... Fijn om het hier te delen
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 02 februari 2014, 10:30:06 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hé lievie,

Aantal vraagjes:
- wanneer was ook alweer je terugplaatsing?
- heb je met (eerste) ochtendurine getest?
- verlies je nog steeds geen bloed? En heb je normaal wel een regelmatige cyclus?

Even wat uitleg: in sommige ziekenhuizen mag je vroeg testen (dmv bloedtest), waardoor een zwangerschapstest nog niet gevoelig genoeg is. Dus dan krijg je inderdaad een negatieve test! Meestal kun je een zwangerschapstest pas echt doen vanaf 2 weken na de terugplaatsing. En dan met je eerste (ochtend-)urine. Deze is geconcentreerder dan die van later op de dag, dus zit er 'meer hormoon' in minder vloeistof.

Maar belangrijkste is natuurlijk dat je niet gaat menstrueren! Bij mij werd ik 3x precies 14 dagen na de ovitrelle / Pregnyl ongesteld, dus ik heb de testdatum nooit gehaald. Maar ik begrijp heel goed hoe zenuwachtig je kunt zijn en dat je dan te vroeg gaat testen! Doen denk ik de meesten van ons...
Ik hoop voor je dat de test vals negatief was en dat de bloedtest morgen vet positief is!!!
Veel sterkte met wachten nog!

Liefs Ditte
35 jaar, sinds januari 2012 in de mmm. Na 3 pogingen in NL (tussen augustus 2012 en april 2013) en 3 pogingen in Düsseldorf (november 2013, februari en september 2014) was ik eindelijk zwanger, helaas ging het mis...

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 02 februari 2014, 16:35:29 pm »

Horloges vanaf 5,95!

@maria ja meteen toen ik hem bij station ophaalde van werk, barstte ik in tranen uit. En hij kon het ook begrijpen dat ik heb getest......... Wel zegt ie je bent me wel een ongeduldig vrouwtje hoor, maar wel een waar ik ontzettend van hou  :love2: :love2: smelt smelt.

@ Ditte,
- antwoord nr 1. Woensdag 22 januari was de TP.
- antwoord nr 2. Nee heb gewoon weg in de middag getest :-\ ???
- antwoord nr 3. Nee tot op nu 16.30 uur geen bloed verlies wel ongelooflijk het gevoel ongesteld te moeten worden. met nog steeds kramp ene minuut erger als de ander. :-[ Wel heb ik altijd regelmatige cyclus en me officiële dag van menstrueren is ook pas rond 4 feb.

Je uitleg vond ik super thanks daarvoor heeft me wel iets positiever gemaakt. Ik mag dan ook maandag bloed prikken en denk misschien dat dat de reden was dat ze in bloed net iets eerder kunnen kijken. Morgen de grote dag, ben erg nieuwsgierig ? ::) ::)

Thanks lady's voel me niet zo stom meer als gisteren. Top.

X voor jullie en nog een fijne avond

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 03 februari 2014, 10:17:12 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hallo allemaal,

Even kort berichtje van mij, net uit ziekenhuis van bloed prikken. En nu wachten tussen 2 en 4 vanmiddag word ik gebeld. Nu dat ik dat typ gieren de zenuwen door me lichaam. Zelf heb ik niet zo goed gevoel, aangezien ik de verpleegkundige vertelde dat ik zaterdag had getest en zij mij nou niet bepaald gerust stelde. Ze zei ook wel ik wil je geen valse hoop geven vandaar mij kijk erop. Maar leuk vond ik het ook niet. Zij zegt dat bij een urine test je hcg boven de 25 moet zijn.

Dit was zaterdag dus niet zo. Daarna zei ze, wij hopen vanmiddag te zeggen dat ie rond de 150 is........... Nou als ik me hoofd laat kraken daarop, houdt dat dus in dat ik niet zwanger ben. GRR.  :'( :'( :'( :'(
Gelukkig was ik zaterdag al flink overstuur van de negatieve test dus hoop vanmiddag dat als het bericht niet positief is ik de klap al beetje gehad heb. Maar pfff baal der wel flink van zeg, gadsie.

Nou op hoop van zegen dan maar  :-\ :-\ :-[

X tot vanmiddag

Mimi

• Kom net kijken :-)
  • *
  • Ik ben blij dat ik het ivf-site forum heb gevonden. Heb nog geen tijd gehad om hier mijn eigen tekst neer te zetten!
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 03 februari 2014, 13:58:20 pm »

Horloges vanaf 5,95!

lievie, heeeeeeeel spannend! Ik hoop zo voor je dat je bloedtest positief is! Leef met je mee hoor  :-*

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 03 februari 2014, 15:06:22 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Lieve dames,

Net telefoon gehad met ROT nieuws, de test was NEGATIEF. GRRR ondanks dat ik me er wel beetje op had ingesteld kwam het toch harder binnen als dat ik had gehoopt..... Manlief en ik waren net ff naar centrum gegaan, om iets te halen voor a.s. zaterdag verjaardag, en ja hoor telefoon....... Stond gewoon te huilen in de winkel :'( :'( :'( :'( :'( :'(

mmmm vandaag ga en mag ik van mezelf me ff lekker rot voelen. Chagrijnig zijn of verdrietig. even alle emoties van de afgelopen 2 maanden van het traject eruit huilen. Want al met al vond ik het toch allemaal best heftig. Dan heb ik het niet over de prikken waar ik wat last van qua bijwerkingen en prikken zelf, en alle andere dingen zoals punctie vielen me allemaal reuze mee. Maar het hele traject dat viel me juist weer erg zwaar...... Uhm hoop dat jullie het nog volgen. Ik heb bijvoorbeeld een week gehad dat ik 4x heen en weer moest na het ziekenhuis wat ongeveer 3 kwartier rijden is valt op zich mee en elke dag prikken, alles om het traject heen de emotionele kant eraan, pffff......

Fijne van dit hele vervelende nieuws is wel dat ik lekker ff 2 maanden ga bij komen hiervan, het een plek geef, en dan hopelijk met weer een positief gevoel aan poging 2 ga beginnen. Dus lekker wat tijd voor mezelf ga nemen. Dit hadden we al voor we begonnen aan IVF samen besproken. Om na elke poging 2 maanden rust in te lassen, voor me geestelijke en lichamelijke gesteldheid wel het fijnst.

Ik blijf natuurlijk wel hier beetje neuzen, en zodra ik weer begin zal ik hier verder mijn traject poging 2 beschrijven.

XX :'( :'( een verdrietige ikke

Maria

• Best wel stoer!
  • Bezig met 1e IVF
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 03 februari 2014, 21:35:56 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Lieve Lievie,
Wat waardeloos en heb er geen woorden voor.
Logisch dat je in tranen uitbarst.
Goed van jullie dat jullie nu 2 maanden rust nemen.
Pas goed op jezelf en jouw tijd komt echt nog, blijf er vertrouwen in hebben.
Liefs
Maria

Marijke

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 04 februari 2014, 19:42:18 pm »
33 jr / sinds 2012 medisch traject / april 2013 ICSI 1: 13 eitjes, 9 embryo's, 3 tp's / januari 2014 ICSI 2: 9 eitjes, 6 embryo's

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 04 februari 2014, 20:05:20 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Lieve allemaal,

Daar was ik weer even met een kort berichtje van mij, wat ik al eerder ergens benoemd had is nu duidelijk geworden. Door de toediening van de utrogestan bleef mij menstruatie uit. Want heb gisteren morgen nog gebruik moeten maken van deze medicatie, na uitslag in de middag mocht ik per direct stoppen met utrogestan en ik ben vandaag dan ook meteen gaan menstrueren. Ik ben blij dat ik niet meteen door ga want volgens arts mocht ik dan vandaag alweer beginnen. Nou pff moet er nog niet aandenken. Ben nog erg veel bezig met het rot nieuws van gisteren.

Het gaat wel beter met me hoor, alleen ja balen en flink balen doe ik nog wel. Ook word ik moe van me omgeving. Ik had me voorgenomen om juist veel mensen in me omgeving op de hoogte te brengen maar ook die mensen moet ik nu allemaal weer te woord staan omdat ze ook graag willen weten hoe het gaat natuurlijk. Doet wel pijn en is erg confronterend. Dus ja zal bij poging 2 wel even goed nadenken wie en wat ik zeg tegen de mensen. Het is zeer zeker allemaal goed bedoeld hoor maar pff dan was ik net weer droog werd er weer gebeld. Begon ik weer van voor af aan.

Dames heel veel succes met jullie traject, ik ben ff op pauze. Maar blijf mee lezen en reageren op jullie.

XXX

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 18 februari 2014, 17:07:36 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hallo lieve meiden,

Hier even update van mij kant, vandaag evaluatie gehad. VEEEEEEEEEELLL gevraagd en antwoorden gekregen. Ook veel gehuild haha. Omdat de emoties toch best hoog zitten en het traject me nogmaals is meegevallen maar het emotionele gedeelte me wel heel zwaar is gevallen. Het idee dat ik misschien nooit moeder zal worden terwijl me wens zo sterk is. En ook het idee dat ik toen ik wel eens waar 17 was, zwanger was vier maanden, en door toe doen van mijn toenmalige vriend een dood kindje in me buik had. En sindsdien zwanger worden een heel moeilijk iets is.

Even terug te komen op de evaluatie, ik heb aantal dingen gevraagd en geïnformeerd, zo ook of ze ook aan AH deden. Helaas doen ze dit niet hier en dit zou kunnen inhouden dat me laatste poging in andere kliniek zou gebeuren. Ook de vraag of ze meerdere embryo's terug plaatsen deden ze niet aan, dit vanwege mijn (jonge) leeftijd. als ik boven de 38 was geweest dan had het wel gekund, wat een onzin vind dat ik zeg bah. Wel gaan we beginnen in april met poging 2, hier gaan we me stimulatie maximaal opvoeren, van 150 EH puregon naar 225 EH. In de hoop dat ik dan ook meerdere ei blaasjes krijg ipv de 5 die ik nu had.

Mocht dit na poging 2 wel blijken dat ik weer zo weinig eitjes heb, gaan ze meer onderzoeken verrichten met het idee om te kijken of mijn eierstokken misschien al verouderd zijn, wat dus misschien wel inhoudt dat ik vervroegde overgang ga krijgen  :o :( :(  want het moet natuurlijk eerst blijken maar van de 5 had ik 3  bevruchte eicellen en die waren eigenlijk te traag aan het groeien wat hier ook op kan duiden. Dat was ff slikken en huilen natuurlijk, waarop de arts ook zei maak je daar nog niet te druk over want je bent pas bij poging 1 en we gaan eerst meer stimuleren...... daar probeer ik dan ook maar aan te denken. Ik mag met behulp van de pillen die ik wilde voor het afvallen gaan beginnen en dan in april daar weer mee te stoppen zodat we vol goede moed aan poging 2 kunnen beginnen.

Dames het was voor mij wel een heftige dag, veel antwoorden zo ook dat als het geval ter sprake komt dat ik geen goede embryo's kan maken, dat ik moet gaan kijken naar eicel donatie. Heftig heftig heftig..... pfff........... maar nogmaals eerst na poging 2 en dan zullen we wel zien, hopelijk lukt poging 2 gewoon en hoef ik me nergens druk over te maken  :-[ :-[