19 januari 2018, 22:01:50 pm

Auteur Topic: Lievie's ivf traject.........  (gelezen 55110 keer)

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
Lievie's ivf traject.........
« Gepost op: 08 januari 2014, 16:04:50 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

lieve mensen,

Ik weet eigenlijk niet of dat het doel is van dit forum maar ik merk dat ik ergens mijn hele doorloop wil vertellen, niet perse aan iemand maar gewoon het van me af schrijven. Het doet namelijk best veel met me en merk dat mijn man :love2: hoe lief hij ook is zich moeilijk kan verplaatsen in het hele gebeuren hoe ik me erbij voel en hoe ik dingen beleef.

Ik heb me trouwens eerst netjes voorgesteld in het voorstel forum, en begin hier nu me eigen stukje.....

Wij zijn begonnen met IVF rond oktober 2013, toen kregen wij het zogenoemde intakegesprek. Waarbij de fert.arts zei ja het gebeurt wel eens dat mensen zich aanmelden voor dit traject en dan prompt toch plotseling zwanger zijn. Echo gehad etc etc. Wat blijkt ja hoor ZWANGER..... Ook al tijdens het intake maar was nog zo pril dat er niks op te zien was. Mijn menstruatie moest een die dagen komen en kwam maar niet, omdat ik eerder een wat uitgestelde menstruatie had wilde ik pas na een week NOD testen, en ja hoor positief.  :D :D :D Helemaal blij natuurlijk, YES geen IVF, geen prikken, geen punctie, YES YES YES, hiervoor 1 x ook spontaan zwanger geweest maar meteen eigenlijk toen ik dat ontdekte was het te laat. maar nu geen last geen bloed alleen maar BLIJ.... Dit geluk gevoel heeft helaas niet lang mogen duren, want na ander halve week toch naar zkh bloedverlies en ja hoor MK. Voordat het hormoon uit je bloed is ben je zo weer maandje verder wat bij mij dus eerste menstruatie 13 december was, meteen het VU gebeld.

Ik wilde starten met IVF. 2e cyclus dag, echo, best een dikke baarmoederslijmvlies wat niet goed was begin van je menstruatie, en een wat aan de grote kant eiblaasje. Word overleg gepleegd, zenuwslopend al zeg ik het zelf.... pfff...
Einde van middag werd ik gebeld, u mag starten met IVF lange protocol. Dus braaf aan de pil een maand, had nog nooit pil gebruikt in me leven whahaha en nu ik zwanger wilde worden moest ik aan de pil wat een apart idee. Maar de artsen zullen het weten. op 21 ste dag, begonnen met decateptyl  spuiten, voorheen bij de IUI deed mijn man de prikken, maar nu omdat hij onregelmatige tijden heeft qua werk besproken dat ik het zelf ga proberen. Zit je dan prik in je hand, trillend.... "nee ik doe het niet , ja wel je moet tis voor een goed doel nee ik durf niet...." pff wat een gevecht je met jezelf kan hebben zeg. Inmiddels bijna 2 weken verder en gaat perfect qua prikken dan, heb er best wel veel last van op een of andere voel ik me totaal niet TOP. Zelfs vorige week naar een dag of 5 gedacht ermee te stoppen, voelde me toen erg zwak en baalde van mezelf dat ik deze gedachten uberhaubt had. Ik moet door, ik wil heel graag mama worden ik moet door.... en ja ik ging door.

Maandag 6 Januari 2014, Ongesteld geworden, bellen naar het VU doorgeven bloeding en pil gehad. Terug gebeld einde van middag, morgen 7 januari echo.

Dinsdag 7 januari, 9.40 uur, zkh VU, echo, alles zag er goed uit, ze konden alleen me linker eierstok niet vinden. Ik ben nogal humoristisch ingesteld en hoeveel het me ook doet, moeten wel grapjes kunnen blijven maken. Waarop ik dus ook zei die is ff blokje om, die wilt niet gevonden worden. Ze begrepen me niet helemaal hahahaha als ik het maar begreep. Aan de rechterkant zag ze ongeveer 4 ei blaasjes, en hopelijk dus links ook. Worden dit er trouwens nog meer nu ik ook met Gonal-f begonnen ben of worden deze 4 alleen maar groter ??? Weet iemand dat misschien ??

Dinsdag 14 Januari moet ik voor echo, om te kijken hoe ze groeien, en hopelijk die week erna de punctie. PFF ik ben mega zenuwachtig nu al en ontzettend bang....... Word vervolgd.
X

« Laatst bewerkt op: 22 april 2014, 21:38:33 pm door lievie »
7 MK's van spontane zw, 1 mislukte ivf poging vol goede moed op na ivf 2. (wel beetje angstig dat mijn droom om mama te mogen worden nooit zal worden vervuld)

Pitbull_lady

• Ivf-site Super Hero!
  • Met huidige partner na 9.5 jaar Zwanger jan. 2014
    • Bekijk profiel
Re: mijn ivf traject.........
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2014, 12:28:51 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Meestal worden ze alleen nog maar groter...hopen dat ze je linker eileider ook kunnen vinden en die ook nog wat blaasjes bevat. De punctie stelt op zich niet veel voor.
De 1 is er banger voor als de ander. Ik heb bij de eerste alleen 1 pilletje gehad en bij de 2de een heel infuus met rommel...had van mij niet gehoeven. Ligt er meer aan of je pijngevoelig bent de ja of de nee.

Stommen heeft als je al een tijdje bezig bent niet zo veel nut meer, dat weet je zelf ook best, maar dat je het zo nu en dan niet meer ziet zitten snap ik ook wel.

Ik ben zelf nu 9.5 jaar bezig, de moed wordt steeds kleiner, maar je moet volhouden als je iets wil ;)
Dus pak jezelf bij elkaar en ga ervoor.
Spreek ook vooral je angst uit bij de controles, dan kunnen ze er nu al kanttekeningen van maken, waardoor ze beter op de hoogte zijn ten tijde van de punctie ;)

Dingen van je afschrijven is nooit verkeerd. Praten met je man ook niet...maar ik snap je daarin ook wel. mannen kijken er vaak anders tegenaan, maar schrik niet als hij zich er eigenlijk veel drukker inwendig om maakt als jij nu denkt ;)

Heel veel succes en sterkte, ben benieuwd hoe het nu met je gaat meid :)

Liefs Pitbull_lady :love2:
Ik ben 36 jaar, 10 jaar bezig geweest om een gezond kindje op de wereld te zetten om ons geluk te bezegelen. 3de ICSI Geertgen 3de cryo ZWANGER! Ongelofelijk na 11 mk's! Na 14 jaar in totaal!

[/url

suzyQ

• Ivf-site Super Hero!
  • live life to the max!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2014, 14:39:18 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi lieve,

Dat is wat, zwanger als je begint aan ivf! En dan een miskraam en alsnog ivf pfff

Tja die mannen reageren nu eenmaal anders op een behandeling dan wij vrouwen, maar ook al voelt hij niet wat jij voelt, er gaat genoeg om in zo'n vent!

Blijven praten, blijven schrijven en hoop houden!

Oh en dat prikken...ik vond het ook doodeng hoor!
36 jaar, kinderwens '08, 3x IUI '09, 1e ICSI jul '09 raak! Koen geboren 7apr10, 1e IVF brusje jan '11 raak! Thijs geboren 29sep11, 1e IVF voor nog een brusje raak! Bram geboren 9sep13.

Pitbull_lady

• Ivf-site Super Hero!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2014, 14:41:50 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Oja dat prikken heb ik door de thuiszorg laten doen.
2x om precies te zijn.

Nu boeit het me niets meer, spuit dankzij deze behandelingen alweer 3 jaar insuline, heb er dankzij alle behandelingen en het erge aankomen diabetes aan over gehouden...dus ik hoop uiteindelijk er een kleintje aan over te mogen houden, zodat alles niet helemaal voor niets is geweest...

Ik ben 36 jaar, 10 jaar bezig geweest om een gezond kindje op de wereld te zetten om ons geluk te bezegelen. 3de ICSI Geertgen 3de cryo ZWANGER! Ongelofelijk na 11 mk's! Na 14 jaar in totaal!

[/url

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2014, 21:39:45 pm »

Horloges vanaf 5,95!

lieve mensen,

Dank jullie voor de reacties, morgen echo om te kijken hoe het ervoor staat, maar hopelijk goed:D zo goed dat het einde in zicht is.... Voel gewoon me eierstokken........... en moet zeggen voelt niet fijn :S

Dat prikken gaat inmiddels goed hoor dames gelukkig wel en valt me reuze mee, de prikken dan het hormoon wat ik binnen krijg doet genoeg helaas maar positief blijven TIS VOOR EEN GOED DOEL.

@ pitbull_lady wat fijn dat dat kan zeg door thuiszorg, en wat NAAR dat je er diabetes aan over heb gehouden. Wist niet dat dat ook kon :S Maar idd als je der dan wel iets moois terug voor krijgt dan is het het allemaal waard denk ik he :D Wij zijn trouwens ook al zo'n 4 jaar bezig, waarvan 2 jaar met hulp en 2 jaar pauze ertussen maar er wel mee bezig gebleven natuurlijk, op eisprong vrijen,temperaturen, je kent het wel :S

@ suzyQ  JA was voor even in de zevende hemel maar toen het misging dacht ik oke ik moet volgens mij gewoon het traject in, als het dan wel wil lukken maakt het me niet meer uit. Maar was wel ff balen idd.
Helaas is mijn man niet echt een prater, en ik praat teveel denk ik hahaha continu heb ik het erover wat bij hem volgens mij ook vervelend word. ( tenminste dat denk ik dan ) Je zegt dat er genoeg in zijn hoofd omgaat dat geloof ik ook meteen alleen voor hem is zo wie zo anders, hij heeft al 2 meiden uit vorig huwelijk. Wat mij soms ook pijn doet hoor. Omdat ik weet dat hij zo iets heeft van ik heb er al 2 en wil der graag 1 met jou maar mocht het niet lukken hij heeft er al 2. Hij heeft het al mogen ervaren om papa te worden. ach onze tijd komt nog :D:D

Tot morgen allemaal
7 MK's van spontane zw, 1 mislukte ivf poging vol goede moed op na ivf 2. (wel beetje angstig dat mijn droom om mama te mogen worden nooit zal worden vervuld)

Pitbull_lady

• Ivf-site Super Hero!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2014, 23:02:10 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Idd dan is het het wel waard, maar ik ben tot dusver nog niet zo gelukkig geweest...ben wel in totaal 30kg aangekomen, vandaar de diabetes.

Morgen veel succes, als alles meezit mag ik ook morgen weer heen!

[/url

Cinthia

• Lekker op weg
  • Achter de wolken schijnt altijd de zon!!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2014, 10:53:43 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Lievie,

Ik lees nu pas jou verhaal. Gaat een beetje door elkaar omdat ik er een paar weken uit ben geweest en alles even moet terug lezen.

Pffff jij hebt al een hoop meegemaakt! Starten met IVF en dan zwanger! Wat erg dat dat geluk maar van korte duur was! Klinkt vreemd dat ik dit zo zeg maar hoop dat je begrijpt hoe ik het bedoel.....je kan in ieder geval wel zwanger worden. Is nu al 2x gebeurd. Ze moeten alleen nog lekker bij blijven zitten. Hoop voor jullie dat dat snel gaat gebeuren.

Liefs Cindy

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2014, 14:37:31 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hello Lady's,

Even een update over vandaag, heb de echo gehad en tja wat moeten we zeggen......
Ik was positief maar ook negatief in wat we te zien kregen, de eitjes groeien goed, in 6 dagen zijn ze tussen de 12 en 13 mm, maar helaas heb ik er maar 5. Dus zoals jullie begrijpen was ik blij met nieuws dat ze goed groeien ook alle 5 ongeveer dezelfde grote, alleen maar 5. Nu besef ik dat misschien hier ook vrouwen zijn die met nog minder moeten doen dat is ook zo ( :( sorry voor diegene dat ik zo gierig klink zo bedoel ik het ECHT niet :-\) maar had ook wel gehoopt en stiekem misschien beetje verwacht er meer aan te treffen. (aangezien ik best veel last heb  van mijn eierstokken)

Nu kan ik 2 dingen doen, de behandeling staken of doorgaan. Ik heb besloten door te gaan. Dit heb ik goed overwogen, ik ben namelijk als de dood voor de punctie, er staat ook in dossier extreem angstig aangelegd. Waardoor het wat dat betreft wel fijn is er 5 te hebben, ik kan dan ervaren hoe het is en waar mijn pijngrens ligt. Ook schijnt het dan maar heel kort te zijn wat ook een wel fijn idee is voor de eerste keer.

Weet wel dat ik de 2 de poging niet akkoord ga met 5, wil minstens het dubbele hebben.  Ook aangezien ik zoveel last heb van die hormonen zit ik er nou niet bepaald op te wachten om over 2 maanden als deze zou mislukken weer het gehele traject door te gaan omdat de eitjes die ingevroren waren niet doorstaan hebben bijvoorbeeld. Is dit een gekke gedachten?

Ach ja al met al, vrijdag weer echo, over 3 dagen denken ze dat ze de juiste grote hebben. Ook als ik me berekening erop los laat, in 6 dagen 12 mm :2 = 6 mm in 3 dagen+-. Dus vrijdag zouden ze toch rond de 18 mm moeten zijn. Dit zal inhouden dat ik zondag punctie krijg en dan wat was het ook alweer 2 dagen later de TP ? Maar het kan evt. ook maandag plaatst vinden had ze het over. SPANNEND..... PFFFF.... AAAHHH.. JEETJE..... komt in de buurt  :-\ :D.

Groetjes X

suzyQ

• Ivf-site Super Hero!
  • live life to the max!
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2014, 15:18:43 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Zondag punctie betekent woensdag terugplaatsing, normaal gesproken dan.

Tja vijf eitjes is niet veel, maar als ze kwalitatief goed zijn en allemaal bevrucht raken weer wel mooi. Ik had eerste poging 12 eitjes, tweede poging tien eitjes en derde poging vijf eitjes. Bij alle pogingen maar 1 goed bevrucht en slechts 1x een cryo gehad. Dus hoeveelheid zegt niet altijd wat...maar kan me je teleurstelling voorstellen, ik werd na de laatste punctie ook even emotioneel toen ik hoorde dat het er maar vijf waren.

Hoe is de pijnstilling bij je punctie?
36 jaar, kinderwens '08, 3x IUI '09, 1e ICSI jul '09 raak! Koen geboren 7apr10, 1e IVF brusje jan '11 raak! Thijs geboren 29sep11, 1e IVF voor nog een brusje raak! Bram geboren 9sep13.

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2014, 16:39:09 pm »

Horloges vanaf 5,95!

@ suzy ik begrijp dus uit jou verhaal dat het idd niet erg is als ik er maar 5 heb. Gyn zei ook wel dat ze wel alle 5 zelfde grote hadden en hopelijk ook goed :D dus je hebt me weer iets positiever gemaakt.... Thanks... en volgens mij als ik het al die verhalen goed lees was jij zwanger van een van die 5 dus :D en daarvoor ook maar van die ene die lukte van al die andere eitjes :)

De pijnstilling bij de punctie, was het even op gaan zoeken maar kan niet vinden op de site van het VU maar het schijnt een morfineachtig iets te zijn en een pil waar je beetje slaperig van wordt. Dus dat moet goed zitten. :D maar echt weet niet of dat een stoornis is in me hersenen hoor maar ik kan me altijd zo extreem druk maken. Echt te extreem.... artsen en mensen om me heen zeggen och joh komt wel goed..... en puntje bij paaltje is het ook wel goed gekomen maar wel flauw gevallen van de angst  :-\ :-\ en dan zeg ik ook elke keer, geloof me nou maar ik ken mezelf als geen ander.... maar helaas steeds weer het gevoel niet serieus genomen te worden hierin. Maar ga der vanuit dat ik dit overleef haha en anders val ik maar flauw lig toch al  ;) ;) Let's go zullen we maar zeggen :S

Hoe is het met de kids?

X

suzyQ

• Ivf-site Super Hero!
  • live life to the max!
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2014, 19:49:16 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Lief dat je naar m'n kinderen vraagt! Het gaat goed, twee heel drukke jongens en een zoete baby. Oudste gaat binnenkort naar school en is daar erg mee bezig.

Ik ben inderdaad zwanger geworden van 1 van die 5 eitjes! Ik heb drie behandelingen gehad, en telkens maar 1 redelijke embryo ( en 1x een cryo, maar die is niet goed ontdooid ) uit de eitjes oogst overgehouden. En die ene embryo is ook alle drie de keren blijven zitten en geresulteerd in een zoon. Over geluk hebben gesproken!
Dus ja, vijf eitjes hoeft niet erg te zijn, als het maar van goede kwaliteit is. Ik kan me je teleurstelling wel voorstellen hoor!

Die pijnstilling klinkt goed, heb die pil nooit gehad. Is het snel uitgewerkt na de punctie?
Tja een punctie is niet leuk, kan er niets anders van maken. En hoe je het ervaart hangt niet alleen van je eigen pijngrens af, maar als je eierstokken moeilijk aan te prikken zijn zal het pijnlijker zijn. Het is zo voorbij hoor, het voorbereiden duurt langer. Als je twintig minuten binnen bent, dan duurt het aanprikken een minuut. Ik vond de napijn altijd erger, lekker in bed met paracetamolletje en kruikje.
Flauwvallen van de angst klinkt niet best! Tja je koppie kan rare dingen doen!

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2014, 21:00:01 pm »

Horloges vanaf 5,95!

@suzyQ  Ja ik vind zo mooi, dat jij zoveel geluk heb mogen ervaren en er 3 kids van heb mogen krijgen. Geweldig mooiiii.
Hopelijk zal het voor ons meiden ook lukken, misschien niet van 1 maar als maar uit eindelijk lukt :). En vind dan wel leuk om te lezen hoe het verder gaat voor jou dus na het traject, hoe de opvoeding gaat en waar je zoal tegen aanloopt. Heb net ook in het stuk "zwanger" gelezen maar pff wat veel pagina's zeg...... maar ook daar een klein beetje op de hoogte gebracht door al jullie verhalen, waar ik overigens ook van genieten..... Helemaal op deze site, omdat we allemaal door zelfde traject heen gegaan zijn of gaan.

Van buitenaf vind ik het nog wel moeilijk soms, bijv. als je beste vriendin op FB zet dat ze zwanger is zonder mij persoonlijk op de hoogte te brengen dat zijn momenten dat het wel pijn doet. Maar of dat met feit te maken heeft dat ze weet in wat voor positie ik zit en dan zo met me omgaat of het feit dat iemand zwanger is denk namelijk zelf het eerste. Ach ja ook dat hou je....

Wens je een fijne avond,

Groetjes X

jeanine

• Begin het te snappen!
  • **
  • hallo
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2014, 15:31:32 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hallo

Ik heb me al voorgesteld in een ander topic

Ik begin deze maand aan mijn eerste ivf behandeling
Ik heb nu eerst de pil geslikt tot afgelopen zondag ben nu ongesteld geworden mkrgen eerste echo o  te kijken hoeveel puregon ik moet gaan spuiten
En dus morgen beginnen  met spuiten vind het nu best spannend worden allemaal moet het maat gewoon op me af laten komen
Ik hoop dat ik met jullie jullie ervaringen kan delen en als ik met vragen zit dit hier kan stellen

Gr
Jeanins

Pitbull_lady

• Ivf-site Super Hero!
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2014, 16:25:55 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ik ken mensen die wel 20 eitjes hadden en maar 2 bevrucht. De hoeveelheid zegt niet zoveel, de kwaliteit wel. daarnaast maakt de kwaliteit het niet dat het wel of niet blijft zitten. dat is gewoon veel geluk hebben.
Dus niet te druk om maken meid.

Succes met de punctie, schiet al aardig op ;)

[/url

lievie

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2014, 19:34:17 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Allereerst Pitbull_ lady........ Heb net topic wachtbankje gelezen, was zo nieuwsgierig hoe het is gegaan bij jou maar GEWELDIG... Super voor je joh.. ik duim voor je en ook ik zal een kaarsje voor je branden. Hopelijk komt het eindelijk eens goed he......... ik merk idd aan de reacties te lezen dat de hoeveelheid helemaal niet van toepassing is maar de kwaliteit van de eitjes.... Dan hoop ik van harte dat de 5 die ze eruit gaan halen ook nog TOP kwaliteit zijn.
En idd het blijven zitten dat is nog een hele kunst he, nooit zo bij stil dat dat het spannendste is van alles eigenlijk en belangrijkste.......... 

Dank je wel, idd gaat het opeens wel heel snel.... Owe pfff haha maar goed dan hebben het ergste maar gehad zullen we maar zeggen. Daarna word het de TP en dat ken ik wel. En dan die 2 @!#$* weken. Waar jij nu in verkeerd. X

@ jeanine Ik las dat jij je idd had voor gesteld in het voorstel topic, Welkom bij deze. Ik ben nog niet zo lid op de pagina maar volgens mij kan je net als wat ik heb gedaan een eigen topic maken waar je dan kan zetten wat je kwijt wil. Je kan ook uiteraard op berichten reageren. Mocht je er nou niet uit komen, zijn der altijd wel meiden die je willen helpen bij een topic te starten. Ook kan je in het topic wachtbankje gezellig mee kletsen met ons. Degene die nu in traject zitten, volgens mij als ik het goed zeg de broedkipjes ( ik op dit moment) het wachtbankje Pitbull
_ lady op dit moment.... etc etc. Heel veel succes met je traject ook.

Fijne avond iedereen X