24 mei 2017, 04:22:23 am

Auteur Topic: Granocyte/ lenograstim  (gelezen 4714 keer)

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
Granocyte/ lenograstim
« Gepost op: 20 maart 2013, 15:10:47 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Hi meiden,

Ik krijg morgen waarschijnlijk granocyte ( in nederland lenograstim)  voorgeschreven. Dit is een medicijn dat wordt gebruikt na bijvoorbeeld een chemotherapie om de witte bloedplaatjes op te bouwen.

In 2000 is er een onderzoek geweest door de kliniek waarbij ik zit om te kijken of als ze na de tp iedere drie dagen dit toegediend wordt ( voor 13 weken ofzo) de kans op een zwangerschap (bij vrouwen die meerdere mislukte ivf/icsi behandelingen gehad hadden) vergroot werd. Dit was het geval. Maar dit werkt alleen als je problemen hebt met drie receptoren (killer-cell immunglobulin-like). Probleem bij deze vrouwen was, als ik goed begrepen heb, dat hun immuunststeem de embryo als indringer zag en dus vernietigde.

http://humrep.oxfordjournals.org/content/early/2010/06/02/humrep.deq106.full

In de verenigde staten is er ook een arts die hiermee werkt:

http://www.preventmiscarriage.com/In-Vitro-Fertilization-IVF-.aspx

Binnen Duitsland zijn er trouwens meerdere artsen die deze therapie benutten, maar het is volgens mij nog niet zo wijd verbreid. Ik denk dat dit nog in enige mate experimenteel is. Maar ja, wat is het niet als je bedenkt dat ivf nu zo'n 30 jaar bestaat?

Heeft iemand van jullie er wel eens van gehoord? Is het ook toegestaan in Nederland? Heeft iemand er ook ervaring mee?

Groetjes,

Conny
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2013, 16:27:29 pm door Conny »
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Granocyte/ lenograstim
« Reactie #1 Gepost op: 01 juli 2014, 21:12:15 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi meiden,

Deze behandeling was bij mij succesvol. We hebben nu een prachtige zoon. Graag zou ik willen weten of iemand anders in Nederland of België ook zo'n behandeling gehad heeft. Indien ja, kan je dan reageren?

Groetjes,
Conny
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

Marijke

• Best wel stoer!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 juli 2014, 07:07:15 am »

Horloges vanaf 5,95!

Ha Conny,

Wij starten momenteel in Gent. Afgelopen keer hebben ze uitgebreid bloedonderzoek gedaan, waarvan we eind augustus de uitslag krijgen. In mijn familie komen veel auto-immuunziektes voor. Ze gaan nu bij mij kijken of ik daar een variant van heb in mijn baarmoeder. Kan dat hetzelfde zijn als wat jij bedoelt? De arts had het er namelijk over dat als ik dat zou hebben, ze dat zo met een bepaald medicijn konden opheffen...

Wij hebben ondertussen 6 mislukte terugplaatsingen gehad (goede embryo's), dus onderhand denk ik ook dat er meer aan de hand is dan alleen slechte zaadkwaliteit...

Wat was de reden dat ze dit bij jou gingen doen? In welk ziekenhuis zat je? Moest je er zelf naar vragen of kwamen ze met deze optie?

Ook ben ik benieuwd waarom je er nu nog een keer naar vraagt.

Hoor graag van je!
Marijke

33 jr / sinds 2012 medisch traject / april 2013 ICSI 1: 13 eitjes, 9 embryo's, 3 tp's / januari 2014 ICSI 2: 9 eitjes, 6 embryo's

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 juli 2014, 21:34:02 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi Marijke,

Ze noemen het bij mij RIF.  Repetative implation failure. Met een duidelijke aanwijzing voor verschuiving van de t-helper/t- suppresorindex in de zin van een verschoven TH1/TH2 ratio met een ongunstige TH1 immuumsituatie. Hier zijn de artsen zelf na drie icsi behandelingen mee gekomen. Het zou hetzelfde kunnen zijn als bij jou. Ik heb hiervoor dus die granocyte gekregen. Ik woonde toen in Duitsland en was daar in behandeling.

Ik kom er nu mee, omdat ik nog van niemand gelezen heb, dat iemand dat in Nederland of België gekregen heeft en wij binnenkort voor een tweede willen gaan. Wij hebben nog cryo's dus we gaan nu terug naar dezelfde kliniek. Maar voor het traject erna wil ik weten of ik deze behandeling ook in Nederland of België kan ondergaan.

Het medicijn heb ik off-label gekregen. Dit betekent dat het voor dit doel nooit getest en toegelaten is en ik heb voor de risico's daarvan moeten tekenen...het wordt wel al meer dan tien jaar in Duitsland en Amerika hiervoor gebruikt hoor!

Groetjes,
Conny

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2014, 12:15:16 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi Marijke,

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Ben je nu nog in Gent bezig?

Ik heb nu een cryo behandeling en heb weer die spuiten voor mijn auto immuumsysteem (granocyte/ lenograstim) gekregen. Nu afwachten....

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2015, 21:32:05 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hi meiden,

Een vervolgberichtje. Ben in Gent geweeest en zij zeiden dat een bijwerking van de granocyte die ik gespoten heb, waardoor ik zwanger werd, te risicovol is, omdat je in shock kan raken. Dat was voor mij nieuw. Het was wel een heftig medicijn, dat merkte ik wel, maar alles is goed gegaan.

Nu in Gent krijg ik na de tp prednisol, een ander middel om de problemen met de innesteling en het auto immuumsysteem aan te pakken...ben benieuwd!