15 december 2017, 11:11:58 am

Auteur Topic: Bericht op nu.nl : Ziekenhuizen onderzoeken noodzaak IVF  (gelezen 2054 keer)

suzyQ

• Ivf-site Super Hero!
  • live life to the max!
    • Bekijk profiel
Bericht op nu.nl : Ziekenhuizen onderzoeken noodzaak IVF
« Gepost op: 05 maart 2013, 10:11:58 am »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Ziekenhuizen onderzoeken noodzaak ivf
Ruim twintig ziekenhuizen bekijken de komende negen maanden hoe vaak echtparen die een vruchtbaarheidsbehandeling willen alsnog zonder hulp zwanger raken.

Foto:  ANP Als de kans op natuurlijke zwangerschap tussen de dertig en veertig procent ligt, is een kwart van de koppels een halfjaar nadat ze zich hebben gemeld voor een behandeling alsnog zwanger zonder behandeling te hebben gehad.

Dat bleek volgens de Volkskrant uit een onderzoek van het AMC.

Als zulke koppels waren behandeld, zoals nu gebruikelijk is, was mogelijk geld verspild. Ook kan de behandeling leiden tot bijwerkingen en onnodige emotionele belasting.

Berekenen

Het Academisch Medisch Centrum  in Amsterdam en het UMC St. Radboud in Nijmegen hebben met een internetbureau een test ontwikkeld om de kans op een zwangerschap te berekenen.

Daarbij wordt gekeken hoe lang een stel al zwanger probeert te worden. Ook de mate van beweeglijkheid van de spermacellen en de leeftijd van de moeder zijn onderwerp van de test.

Als iemand meer dan dertig procent kans heeft zwanger te worden, wordt afgewacht. Stellen met een lagere kans krijgen een behandeling. De helft van de ziekenhuizen gaat stellen mondeling voorlichten. De andere helft gebruikt daar een online hulpmiddel bij.

Jaarlijks worden tienduizend behandelingen uitgevoerd bij stellen die niet zwanger worden. Volgens het UMC St. Radboud kan hier zeven miljoen euro op worden bespaard.

Door: Novum/NU.nl .
36 jaar, kinderwens '08, 3x IUI '09, 1e ICSI jul '09 raak! Koen geboren 7apr10, 1e IVF brusje jan '11 raak! Thijs geboren 29sep11, 1e IVF voor nog een brusje raak! Bram geboren 9sep13.

patricia

• Ivf-site Prince(s)
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Bericht op nu.nl : Ziekenhuizen onderzoeken noodzaak IVF
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2013, 12:47:32 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ik zag vanmorgen een stukje op het nieuws... Ik hoop maar dat ik hier geen "last"van krijg.. Ga lekker ergens anders op bezuinigen zou ik zeggen...
Op 14februari 2010 onze zoon Koen geboren. Na een jaar en de ziekenhuisafspraak al gemaakt toch spontaan zwanger. eerste ICSI poging mislukt. Poging 2 gecanceld ivm te weinig eicellen. 30dec 2012 herkansing ICSI poging nr 2. 13 eicellen,geen TP

Ditte

• Beetje (forum) verslaafd!
  • Wachten duurt zó lang... Fijn om het hier te delen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2013, 22:57:17 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ik hoorde het inderdaad ook vanmorgen op het nieuws.
Nou is bij ons de kans op een spontane zwangerschap wel heel klein, dus hebben we niks te vrezen. Maar het is natuurlijk wel enorm balen voor iedereen die dan opeens niet in aanmerking komt voor een traject.

Zouden de 'wijze mannen en vrouwen' doorhebben dat je een behandeling als IVF of icsi echt niet voor de lol doet of omdat t zo makkelijk is?

Groetjes Ditte
35 jaar, sinds januari 2012 in de mmm. Na 3 pogingen in NL (tussen augustus 2012 en april 2013) en 3 pogingen in Düsseldorf (november 2013, februari en september 2014) was ik eindelijk zwanger, helaas ging het mis...

patricia

• Ivf-site Prince(s)
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2013, 14:31:13 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Zelf hebben ze er ws vier rondlopen en zonder enige pijn of moeite gekregen. Maar ze hebben het ook goed met ons voor ;) Er stond toch en dat er mogelijk geld verspild word maar dan behoeden ze ons ook voor de eventuele bijwerkingen van de medicatie en de emotionele belasting die het traject met zich mee brengt. Toch aardig dat ze bezorgt zijn om onze emoties... :P
Op 14februari 2010 onze zoon Koen geboren. Na een jaar en de ziekenhuisafspraak al gemaakt toch spontaan zwanger. eerste ICSI poging mislukt. Poging 2 gecanceld ivm te weinig eicellen. 30dec 2012 herkansing ICSI poging nr 2. 13 eicellen,geen TP