15 december 2017, 11:12:11 am

Auteur Topic: tv programma, Debat op 2, ik vond het maar niks  (gelezen 2279 keer)

lief

• Ivf-site Prince(s)
  • *
  • Ik ben blij dat ik het ivf-site forum heb gevonden. Heb nog geen tijd gehad om hier mijn eigen tekst neer te zetten!
    • Bekijk profiel
tv programma, Debat op 2, ik vond het maar niks
« Gepost op: 03 oktober 2012, 20:18:00 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Hoi Meiden,

Hebben jullie ook afgelopen zaterdag Debat op 2 gezien, onderwerp; hoe maakbaar is je kinderwens?

Wat vonden jullie ervan?

Ik vond het persoonlijk erg kort door de bocht, ik vond dat vooral dat ene meisje (die zelf een donorkind is) erg prominent aanwezig was en ik vond haar ook erg negatief. Had vooral het gevoel dat ze zich alleen de kant van het donor kind kan inleven, maar in de situatie die ervoor zorgt dat wensouders overgaan op een donor, om hun grote wens te vervullen, daar werd een beetje aan voorbij gegaan. Het hele debat werd overschaduwt door de "man met 100 kinderen", die mijn inziens dat vanuit een goed hart doet. Zoals hij al aangaf, dat hij het verdriet van geen kinderen kunnen krijgen al in het verleden bij zijn broer had meegemaakt en dat wel inpact had.
Ik was zelf zwaar verbaasd dat dat meisje (donorkind) zich afvroeg hoe bijzonder je als kind bent als er zoveel broertjes en zusjes zijn????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Ik vond dat zooooooo dom, zij is notabene zelf een donorkind van ouders die dus zo'n grote kinderwens hadden, dat ze op hun grote wens via donorzaad te vervullen, dus als het dan lukt, dan ben je als donorkind zeer, maar dan ook zeer gewenst en erg bijzonder voor die ouders, vooral na zo'n lange weg. Dus ik vond het maar raar.
Ik snap de identiteitsproblemen die je erbij zou kunnen krijgen, hoeft niet overigens, maar haar antwoord en zowiezo haar hele optreden leek meer op een negatieve "statement".
Toen een wensmoeder hier ook wou regeren werd zij naar mijn idee afgekapt, terwijl zij ook beter haar zegje had kunnen doen, om de boel wat te nuanceren.

Jammer, ik vond datde donor in een hoekje werd geplaatst waar hij niet thuishoort.

Was benieuwd of jullie het hebben gezien. Nu nog op prgramma gemist een paar dagen.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

mar

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Trotse mama van Tygo
    • Bekijk profiel
Re: tv programma, Debat op 2, ik vond het maar niks
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2012, 12:26:31 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ik heb er een klein stukje van gezien en ben toen weg gaan zappen. Ik vond die man van 100 kinderen echt walgelijk! 100 kinderen!!!! Ik snap niet dat dit mag en kan en ik snap eerlijk gezegd niet dat ouders het risico lopen om van deze man zaad te willen. Ik vind de intensie van de man goed, hij wil graag andere stellen helpen, maar daar zit een grens aan lijkt me. Weet je hoe groot de kans is dat die kinderen elkaar gaan tegen komen (zonder dat ze weten dat ze familie zijn..) Nee, ik denk niet dat er neits voor niets regels verbonden zijn aan het antal keer dat een donor mag doneren...En dan heb ik ook nog eens mijn vraagtekens bij de manier waarop hij doneert... De rest heb ik dus niet echt gezien, dus kan ik geen mening over geven.

Na 6 IUI zonder hormonen, 6 IUI met hormonen, 1 IVF poging en 8 cryo TP's in mei 2011 trotse mama geworden van een prachtige zoon!

lief

• Ivf-site Prince(s)
  • *
  • Ik ben blij dat ik het ivf-site forum heb gevonden. Heb nog geen tijd gehad om hier mijn eigen tekst neer te zetten!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2012, 13:48:08 pm »

Horloges vanaf 5,95!

haha ja de wijze waarop hij doneerde was bij 50 % via de natuurlijke weg? Ik dacht ook van ik val hier van de bank van verbazing. Maar dat is overigens wel in samenspraak met de wensmoeders gegaan, dan snap ik nog minder eerlijk gezegt.
100 vind ik ook teveel, maar aan de andere kant, als er echt een tekort is, dan snap ik wel dat de wens zo groot is dat je verder gaat kijken.
Zit me nu trouwens te bedenken, dat ziekenhuis wel veel veiliger is, ook inv met testen voor ziektes, ik bedoel als hij 50% via de natuurlijke weg heeft geproduceert...........Bah, moet er niet aan denken, dan wil je toch niet!!!
Toch had ik wel het idee dat hij het wel uit goede overwegingen deed, maar een beetje teveel van het goede zeg maar.
Alleen als je de kans van de wensouders bekijkt is hij natuurlijk erg dankbaar bezig, want ook al hebben we het over 100 kinderen, de wensmoeders die nu een babytje van hem hebben heeft hij natuurlijk erg gelukkig gemaakt.
Dus tja..............oergevoel van een babytje willen en daar tegenover 100 baby's????

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2012, 15:04:52 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Ik heb op uitzending gemist het eens bekeken naar aanleiding van jullie reacties.

100 kinderen vind ik teveel. Ik weet niet of ik zoiets ook via het internet zou doen. Ik vind dat nogal risicovol! Jammer dat ze weinig in gingen op hoe het dan daadwerkelijk in de klinieken eraan toegaat. Of welk traject mensen doorgegaan zijn, voordat ze tot zo'n beslissing kwamen...

En die hoogleraar vond ik ook maar makkelijk praten. Hij heeft het probleem nooit zelf ondervonden en heeft dus vooral ervaring vanuit kindperspectief. Dat donorkind had er problemen mee, maar zonder die situatie was zij er nooit geweest......Misschien kort door de bocht om te zeggen: maar mijn jeugd was ook niet ideaal... Zo heeft iedereen wel iets. Ik vind het goed dat wij geen anoniem donorschap meer hebben, waardoor een kind in ieder geval zijn wortels kan nagaan.

Ik denk wel dat je bij je kinderwens goed over de implicaties voor de toekomst moet nadenken. Daarom sta ik, op dit moment in iedereen geval, niet positief tegenover adoptie.
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!