26 juli 2017, 06:46:12 am

Auteur Topic: Assisted Hatching  (gelezen 4226 keer)

Marjolein

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
Assisted Hatching
« Gepost op: 11 juni 2012, 19:55:44 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Hallo allemaal,

Ook ik zit te denken om over te stappen naar DD  voor AH maar zit toch eigenlijk
    nog met een vraag hoe gaat het met de kosten hiervoor moet je die eerst zelf betalen
    en kan je dit dan weer declareren bij je zorg verzekering of gaat dat ook rechtstreeks,
    ik weet al wel dat ik een medische verklaring moet hebben van de behandelend arts in DD
    En dat moet ik dan naar de verzekering sturen en dan gaan ze daar bekijken of het ver-
    goed wordt ik ben bij de Agis verzekerd.
   zou graag ervaringen van anderen willen horen.

Gr Marjolein
39.jaar kinderwens begin 2009 miskraam jan 2012 Endometriose geconstateerd April 2012 1e Ivf poging mislukt geen cryo's Oktober 2012 2e Ivf poging mislukt nu nog 2 cryo's. Januari 2013 Tp cryo yes bingo eindelijk zwanger.

cheyenne

• Kom net kijken :-)
  • *
  • Ik ben blij dat ik het ivf-site forum heb gevonden. Heb nog geen tijd gehad om hier mijn eigen tekst neer te zetten!
    • Bekijk profiel
Re: Assisted Hatching
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2012, 12:49:28 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Marjolein,

Wij lopen in DD. Weet niet of onze situatie vergelijkbaar is, want ik ben 42 jaar en de verzekering wilde eerst een verklaring ondertekend door Dr Scholtes hebben dat er nog een reele kans is of zoiets op suc6. In ieder geval wij krijgen de rekeningen rechtstreeks vanuit DD en moeten die zelf betalen. De verzekering vergoedt het buitenland deel en dat betekent in mijn geval ruim € 1800,= (ICSI) en de medicatie volledig. Assistend hatching mag/moet je zeker niet opgeven aan de verzekering want dan loop je de kans dat ze je hele poging niet vergoeden. Extra's als bloedprikken (waarde HCG, HIV e.d.), IMSI enzo worden allemaal niet vergoed. Mag je overigens van DD ook in Nederland laten doen, maar wij liepen in het ziekenhuis aan tegen te lange verwerkingstijden. In DD gaat de punctie onder narcose, daarvan wordt slechts een derde deel vergoed. Oftewel in mijn geval betalen we per poging met punctie (en ik heb nooit cryo's gehad) zo'n € 1200 euro zelf.
Houd er rekening mee dat, zo ging het bij ons tenminste, de verzekering jouw rekeningen niet via de normale route behandelt maar door een speciale buitenland afdeling laat verwerken. Dit kan soms 5 tot 6 weken langer duren dan de gebruikelijke verwerkingstijd van max. 2 weken.
Daarnaast wil mijn apotheek, en dat heb ik vaker gelezen, mijn medicatie niet bestellen als er niet is getekend door een in Nederland ingeschreven arts. Dus mijn huisarts tekent de recepten bij. Ik woon niet in een grote stad, dus het bestellen van de benodigde medicatie kost max. 2 dagen. Ik zorg dat ik mijn recept vooraf gemaild krijg uit DD en vooraf al kan gaan bestellen.
Overigens zijn wij ondanks al dit gedoe en nog geen positief resultaat wel erg tevreden over DD.

Groetjes en suc6 met het maken van een keuze.

Liefs,
In 1994 moeder van een zoon.
Sinds 2008 kinderwens met nieuwe partner.
In april 2011 constatering zaadbalkanker en operatie man.
In juli 2011 ivf vakantie in Turkije waar bleek dat ik myomen had die de hele cavum bedekten.
In augustus 2011 verwijderen myomen.
In november 2011 1e ICSI...

Marjolein

• Lekker op weg
    • Bekijk profiel
Re: Assisted Hatching
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2012, 16:39:28 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Cheyenne,
  Dank je wel voor je informatie, de situatie is niet helemaal te vergelijken denk ik want ik ben iets jonger nl 38
  en wij zijn met IVF bezig.
  Maar ik zal jou verhaal ook aan mijn vriend laten lezen zodat we het er over kunnen hebben,want het wel een heel gedoe zo.
  ik heb nu 1 poging achter de rug en moet volgende week maandag naar het ziekenhuis voor een evaluatie gesprek.
  dus ik heb nog even de tijd om over alles na te denken en op een rijtje te zetten.
  wat jammer voor je dat je tot nu toe geen resultaat hebt gehad ik weet hoe het voelt die teleurstelling
  ik leef met je mee en hoop voor je dat je snel goed nieuws hebt.

groetjes Marjolein

39.jaar kinderwens begin 2009 miskraam jan 2012 Endometriose geconstateerd April 2012 1e Ivf poging mislukt geen cryo's Oktober 2012 2e Ivf poging mislukt nu nog 2 cryo's. Januari 2013 Tp cryo yes bingo eindelijk zwanger.