23 juni 2017, 08:47:41 am

Auteur Topic: Praten over adoptie  (gelezen 5528 keer)

staneva

• Kom net kijken :-)
  • *
  • Waiting for you, every day!
    • Bekijk profiel
    • Onze blog
Praten over adoptie
« Gepost op: 20 mei 2012, 13:56:37 pm »
Zwanger? Beluister thuis het babyhartje in je buik, nu met echolijstje cadeau!

Online afslanken: probeer nu Weight Watchers

Horloges vanaf 5,95!

100 ovulatietesten: 25 euro

Hallo meiden,

Bij het oude forum waren wel mensen die over adoptie aan het praten waren. Ik zie hier verder nog niemand. Dus ik dacht waarom niet  ;)?

Ik heb mezelf ingeschreven twee jaar geleden en daarna nog 3 pogingen gehad. Wellicht zijn er dames die ook over nadenken en zich afvragen hoe en wat tijdens het medische traject. Overweeg ik het uberhaupt? Zou ik het wel doen of niet? Hoe voelt het dan?

Mijn rugzakje met ervaringen is nog groter geworden door het hele traject tot zo ver. En wij zijn er nog lang niet. Ik heb weinig lotgenoten tot nu toe, ik ben dus benieuwd of mensen hier zijn die ook mee bezig zijn.

Liefs,
Marina

Monie

• Kom net kijken :-)
  • *
  • Ik ben blij dat ik het ivf-site forum heb gevonden. Heb nog geen tijd gehad om hier mijn eigen tekst neer te zetten!
    • Bekijk profiel
Re: Praten over adoptie
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2012, 14:55:31 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hallo Marina,

We zijn er nog niet echt mee bezig, maar hebben vandaag toch de eerste stappen gezet. Dat wil zeggen info aangevraagd en een formulier ingevuld ter verkrijging van toestemming bla bla bla. Het geeft me toch wel een goed gevoel om er in ieder geval mee bezig te zijn. En vandaag had ik dat goede gevoel echt even nodig want ik ben ongie geworden. Twee weken geleden punctie gehad en na 5 dagen Tp van 2 bevruchte eitjes. Dat is dus mislukt. No need voor een test. Mijn lichaam geeft het duidelijk aan. Wel balen dus. We hebben nu 5 keer IUI gedaan en 1 keer ICSI. En gezien de vooruitzichten wat betreft vergoedingen voor volgend jaar hebben we niet veel goede vooruitzichten meer. ik wilde er dus eigenlijk wel induiken. Ik ben erg benieuwd hoe ver jij bent en wat jij nu allemaal te weten bent gekomen. ik ben nog niet verder gekomen dan dat het een lang traject is wat veel geld gaat kosten en ik ben ook alleen nog maar tegengekomen dat het gaat om special needs kinderen... Maar dat zal toch niet de enige mogelijkheid zijn...? Ik hoor graag hoe jij hierin staat en hoeplijk hebben we iets aan elkaar.

Groetjes, monie
5x IUI mislukt, 1e ICSI met tp van 2 bevruchte cellen mislukt

lief

• Ivf-site Prince(s)
  • *
  • Ik ben blij dat ik het ivf-site forum heb gevonden. Heb nog geen tijd gehad om hier mijn eigen tekst neer te zetten!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2012, 15:36:50 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Wij hebben er in het verleden ook veel over nagedacht en ook info aangevraagt en ook telefonisch veel vragen gesteld bij een organisatie die daar over ging. Uiteindelijk hebben wij een tweeling gekregen, maar het is wel iets waar wij ook veel over nagedacht hebben, de WAT ALS vraag.....

Wat ons erg tegenstond was het prijskaartje wat eraan hing, dat voelde wel heel erg raar, net of je een kindje zou kopen, terwijl je het toch een beter huis zou geven. NAtuurlijk spelen ook zeer egoistische beslissingen daarin mee, want immers zouden wij dan voor een gezin middels deze consturctie hebben gekozen.
Wat uit die telefonische gesprekken naar voeren kwam is dat er bijna meer Vraagouders, dan beschikbare adoptiekinderen zijn en dat vanwege het verdrag (weet zo gauw de naam niet meer) die meerdere landen hebben ondertekend, is het de voorkeur om het kind in eigenland te laten adopteren door wensouders. Daardoor blijven dus de zogenaamde special need kinderen over, bijv kindje met aids en lichamelijk of verstandelijke beperkingen.
Dat kwam bij ons heel heftig binnen, vooral de kans om een ziek kindje te krijgen en weer te kunnen verliezen, maar volgens mij is het natuurlijk niet zo zwart wit, je kunt immers ziek zijn of iets hebben maar toch 80 jaar worden bij wijze van spreken. OOk moet je rekening houden met problematiek bij kinderen vanwege hun achtergrond, hechtingsstoornissen om er maar 1 te noemen. Die kids hebben in hun kleine leventje al zo veel meegemaakt, dat is voor ons als "rijke"nederlanders bijna niet in te denken, laat staan te bevatten.....
Toen ik aangaf dat wij nogal geschrokken waren dat alleen special need kinderen geadopteerd konden worden, gaf ze ook aan dat je ook in nederland kinderen kon adopteren, bijv beedje wat in asielzoekerscentrum is geboren enz. Kleine kans maar wel een mogelijkheid, zou je ook naar kunnen informeren.

Ik vind alleen wel dat je die weg ernaartoe ook niet moet onderschatten en al helemaal niet als je al een heel traject erop hebt zitten.... Maar het is wel iets waar wij wel voor openstonden.

Conny

• Ivf-site Queen!
  • **
  • Heb het volste vertrouwen dat het goed komt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2012, 21:04:16 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hallo marina,

Ik moet zeggen dat mijn man en ik er op zich weinig over gesproken hebben. We zijn nu met onze eerste icsi onderweg. Wij hebben op dit moment het standpunt, dat wij als het allemaal niet gaat lukken, dat wij niet gaan adopteren vanwege de problematiek die lief beschrijft. Als het niet gaat lukken, zijn wij van plan andere levensdoelen na te streven. Veel van elkaar te genieten en onze 7nichtjes en neefjes.

Ik ben wel geïnteresseerd in hoe adoptie werkt, dus ervaringen hoor ik graag. Je weet nooit, misschien veranderen we nog wel van mening...

Groetjes,
Conny
36 jaar, 2009: kinderwens, 2011: 1x iui mislukt, 2012/2013: 4x icsi: een zoon! 2014: cryo mislukt, 2015: 1x icsi: zwanger!!

sannie

• Beetje (forum) verslaafd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 september 2012, 10:22:07 am »

Horloges vanaf 5,95!

Hoi Staneva,
Ook wij hebben er veel over nagedacht en hoe verder we in het medische traject kwamen, hoe anders we over adoptie zijn gaan denken. In het begin hadden wij (vooral mijn man) er geen goed gevoel bij, maar hoe meer het punt in zicht kwam dat we toch een keer moesten stoppen met die hele medische molen, zonder dat het ook maar enig resultaat heeft gehad, hoe meer we er over zijn gaan praten en op een gegeven moment waren we er wel uit. We hadden ons ingeschreven en we zouden op de cursus gaan. Wij mochten het bijzondere geluk beleven dat een paar weken voordat de cursus begon ik een positieve test in handen had. Dit hadden we nooit meer verwacht. Maar de cursus moesten (en wilden) we wel afzeggen en de hele procedure is voorlopig gestopt. Nu is onze zoon 5 maanden en beginnen we na te denken over of we de adoptie wel/niet moeten doorzetten. Ik durf er niet vanuit te gaan dat eventuele behandelingen voor een broertje of zusje zouden lukken, maar aan de andere kant beginnen bij mij nu wel de vraagtekens te komen over de adoptieprocedure. Misschien gaan we het wel stopzetten. Als we onze zoon niet hadden gekregen waren we er volledig voor gegaan (tenzij in de loop van het proces we zouden beginnen te twijfelen natuurlijk), maar nu. Ik weet het niet. Ik ben zo bang dat ik voor de een andere gevoelens zou hebben dan voor de ander. Dat zou ik niet eerlijk vinden en daarnaast is het adoptietraject zo verschrikkelijk lang en er zijn zo weinig kindjes en zoveel wensouders, dat ik het de wensouders die nooit een biologisch kindje hebben gekregen het zoveel meer gun....
Tja, we waren er dus uit, maar  nu helemaal niet meer. We laten het nu even zo, maar ik denk dat we wel op een punt komen dat we de procedure definitief stoppen...

Overigens denk ik wel dat je over adoptie vooral de negatieve verhalen hoort, wat betreft de problemen die de kinderen en de gezinnen krijgen. Natuurlijk is het heel erg moeilijk en hebben kinderen en de ouders vaker hulp nodig, maar het gaat echt heel vaak wel heel erg goed. Ik ken verschillende gezinnen, met kinderen van dreumes tot geadopteerde kinderen van mijn eigen leeftijd, en in geen enkele van die gezinnen zijn grote problemen geweest wat hechting/gedrag betreft. Waarmee ik de problemen absoluut niet wil ontkennen. Bovendien ken ik uiteraard de cijfers niet. Het is alleen maar mijn gevoel. En uiteraard kan dat gevoel helemaal verkeerd zijn...

Staneva, ik hoop dat jullie dit traject kunnen volhouden en een prachtig, misschien zelfs wel exotisch mooi kindje mogen krijgen!

Liefs,

Sannie

Zoon 2012 na 5,5 jaar mmm, dec 2013 mk, nu weer zwanger!

sannie

• Beetje (forum) verslaafd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2012, 16:35:34 pm »

Horloges vanaf 5,95!

Hallo meiden,

Nou, we hebben de knoop doorgehakt en hebben de procedure definitief gestopt. Het voelt niet goed meer om er nu nog mee door te gaan nu we toch nog een biologisch kindje hebben mogen krijgen. Hopelijk bent dat dat er een ander stel een plekje omhoog op de wachtlijst komt.

Groetjes,
Sannie

Zoon 2012 na 5,5 jaar mmm, dec 2013 mk, nu weer zwanger!